Papírování a dokumenty

2063
25.6.12 00:40

Papírování a dokumenty

Ahoj maminy, chtěla bych poradit. Je mi 20 let. Jsem ve 33 týdnu a termín mám na 15.srpna. Jsem studentka co nyní dokončila 1. ročník vyšší školy + mám dlouhodobou stálou brigádu (od prosince). Jsem svobodná, ale otcovství už jsem určila. Bydlím u rodičů. Na které dávky a příspěvky mám tento rok nárok. A kdy bych měla začít oběhávat všechna ta papírování? Díky za každou radu.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
3400
25.6.12 00:58

Pokud nežiješ s přítelem, tak na porodné, ale musíš požádat o vyloučení z okuhu spol. posuzovaných osob. Ale vyřizuje se až po porodu. S mateřskou u studentek nevím. Příspěvěk na bydlení se tě netýká. Po porodu pak možná na přípěvek na dítě. Je to 500kč. Nic jiného není. Musíš žádat přítele samozřejmě o případné alimenty, do dvou let príspěvěk na neprovdanou matku a na těhotenství a slehnutí. To bude první co po tobě socialka bude chtít, aby přítel platil.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
3832
25.6.12 09:59

Na rodičovskou máš nárok, pokud dostuduješ a pak do dvou let porodíš, tak se to bere, jako bys chodila do práce, nebo pokud manžel splňuje podmínky k výplatě rodičovské. Nevím, jak je to u nesezdaných párů

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
102087
25.6.12 19:39
@RencaVlkova píše:
Na rodičovskou máš nárok, pokud dostuduješ a pak do dvou let porodíš, tak se to bere, jako bys chodila do práce, nebo pokud manžel splňuje podmínky k výplatě rodičovské. Nevím, jak je to u nesezdaných párů

Tohle není pravda. Pro nárok na mateřskou a možnost výběru rodičáku se studium nebere jako práce, pouze těm kdo po úspěšném studiu nastoupí do práce se studium započítá do potřebných 270 dnů.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
MartickaNela
3.7.12 22:37