Status studenta a prodlužování studia na učitelství

41
25.12.21 21:52

Status studenta a prodlužování studia na učitelství

Zdravím, momentálně studuju první ročník zubního lékařství, nicméně rozhodla jsem se, že studium budu ukončovat a ráda bych se druhý půlrok připravovala na přijímačky na PřF. Nicméně teď otázka, zda se zapsat do letního semestru kvůli studentovi, anebo jít pryč. Nejsem si jistá, zda mě nemohou předběžně vyhodit (a zda je na tom něco špatného než dobrovolné ukončení), protože máme povinná praktika, anebo se to dělá až na konci semestru. Případně, zda se status studenta započítává na dny, jestli to potom sama neukončit třeba kolem dubna-května, pak bych si platila zdravotko. Jaký na to máte názor?

Zároveň bych se chtěla zeptat, zda tu není někdo, kdo má zkušenosti s učitelstvím biologie a chemie na PřF. Zajímalo by mě, jestli je časté prodlužování studia. Ptám se hlavně kvůli poplatkům za delší studium, zda si nemám raději šetřit ten půlrok na budoucí studium.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
345
25.12.21 22:03

Studium neukončuj, ale přeruš si ho. Status studenta sice ztratíš, ale alespoň ti nepropadnou roky zadarmo. Přerušit můžeš až do dvojnásobku běžné doby studia (3roky = 6let). Když si studium zrušíš těsně před dalšími státnicemi, tak se ti roky neodečtou. Indormuj se na studijním, může to být na tvé VŠ jinak. Mezi vyhazovem nebo dobrovolným odchodem není žádný rozdíl.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
41
25.12.21 22:47

@Snowoman na studijní jsem psala před pár dny a přerušit (na naší škole jen po dobu celkového studia, tedy 5 let) lze po ukončení prváku, což já s přijímačkama nedám, takže jsem se rozhodla nakonec pro to ukončení, moc se k tomu zubnímu vracet nechci, byť je to lépe platově ohodnocené než učitelství.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
41
25.12.21 22:51