Stížnost na lékaře – maminka zemřela po špatně vyšetřené embolii

12
30.6.25 17:02

Stížnost na lékaře – maminka zemřela po špatně vyšetřené embolii

Ahoj,

chtěla bych se s vámi podělit o velmi bolestnou zkušenost a poprosit o radu, co můžu dál dělat.

Dne 29. května 2023 jsem odvezla svoji maminku na pohotovost, protože jí už několik dní nebylo dobře – měla velkou únavu, bolesti těla a problémy s dýcháním. Podle mého názoru tam ale nebyla dostatečně vyšetřena. Lékař jí podal jen tabletku proti točení hlavy, nějakou infuzi a poslal ji domů.
Už cestou z ordinace zpět do čekárny se mamince znovu udělalo špatně, zhoršilo se jí dýchání a měla závratě. Řekla jsem to sestřičce, ale ta mi odpověděla, že je to jen únava, a doporučila mi, ať si půjčím vozík a odvezu mamku k autu. Věřila jsem lékařům, že ji opravdu vyšetřili, dostali jsme lékařskou zprávu a odjeli domů.
Bohužel se stav mamky následující dny zhoršoval. Špatně se jí dýchalo a hodně ji bolely nohy. Po dvou dnech jsem musela volat záchranku. V nemocnici jí konečně odebrali krev a zjistili, že má plicní embolii. Lékař mi pak řekl, že nechápe, proč jí už při první návštěvě neodebrali krev, protože embolie by se projevila a mohla být léčená dřív. Bohužel přímo v nemocnici ten den zkolabovala a i přes pokusy o resuscitaci zemřela.

Později jsem zjistila, že v lékařské dokumentaci (chorobopis) chybí záznam z 29. 5. 2023 – jako by návštěva vůbec neproběhla. Přitom mám lékařskou zprávu z toho dne vyfocenou v telefonu.

Celá situace mě velmi zasáhla. Mamka byla můj nejbližší člověk a od té doby trpím psychickými problémy. Teprve teď začínám hledat pomoc a chci vědět, co mám dál dělat.

Už jsem podala stížnost do nemocnice, která mi odpověděla, že případ prošetří a dá mi vědět do 30 dnů.

Můžete mi prosím poradit:

Co mám ale dělat, když nemocnice svou chybu popře? Jak dál postupovat v takovém případě?

Má smysl se obrátit na právníka a podávat žalobu?

Jak najít právníka, který má zkušenosti s lékařským pochybením?