Známky a IQ
- Fotoalbum (0)
- Přidat k oblíbeným
- Zapnout podpisy
- Hledání v tématu
známky a iq
Znám jednoho kluka který propadal na základní škole od 7 třídy. Od malička měl ADHD, ve třídě nedával pozor, nesnášel školu kvůli šikaně která mu způsobila těžkou sociální fobii a byl závislý na počítačovích hrách, takže se nikdy neučil ani doma. Všichni si o něm kvůli těm jeho problémům vždy mysleli že je to hlupák, ale v dnešní době se změnil, je schopen řešit logické úlohy v programování(a to pouze po 2 měsících nepravidelného učení),učí se sám vysokoškolskou matematiku a jde mu velice dobře. A není to tak, že by se jí šprtal na zpaměť, ale koncepty chápe hned po vysvětlení a ještě je potom dokáže sám vysvětlit a ukázat na příkladech, učí se to bez toho aby si psal poznámky, řeší slovní úlohy atd. Dále mluví dvěma cizími jazyky, a tu Matematiku i programování se učí v angličtině, ve které přečte prakticky všechno na internetu bez překladače. Jde mu velice dobře také vysokoškolská chemie. Četl na velmi dobré úrovni již před 1.třídou a psycholog mu napsal že má nadprůměrnou schopnost čtení.
Souhlasíte že známky a inteligence spolu nesouvisejí?
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Reakce:
Tak já jsem měl vždy samé jedničky a jsem i nadprůměrně
inteligentní, ale přitom velice skromný!
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@pan1337 píše:
Znám jednoho kluka který propadal na základní škole od 7 třídy. Od malička měl ADHD, ve třídě nedával pozor, nesnášel školu kvůli šikaně která mu způsobila těžkou sociální fobii a byl závislý na počítačovích hrách, takže se nikdy neučil ani doma. Všichni si o něm kvůli těm jeho problémům vždy mysleli že je to hlupák, ale v dnešní době se změnil, je schopen řešit logické úlohy v programování(a to pouze po 2 měsících nepravidelného učení),učí se sám vysokoškolskou matematiku a jde mu velice dobře. A není to tak, že by se jí šprtal na zpaměť, ale koncepty chápe hned po vysvětlení a ještě je potom dokáže sám vysvětlit a ukázat na příkladech, učí se to bez toho aby si psal poznámky, řeší slovní úlohy atd. Dále mluví dvěma cizími jazyky, a tu Matematiku i programování se učí v angličtině, ve které přečte prakticky všechno na internetu bez překladače. Jde mu velice dobře také vysokoškolská chemie. Četl na velmi dobré úrovni již před 1.třídou a psycholog mu napsal že má nadprůměrnou schopnost čtení.Souhlasíte že známky a inteligence spolu nesouvisejí?
Ano, nesouvisí.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@jege píše:
Tak já jsem měl vždy samé jedničky a jsem i nadprůměrně inteligentní, ale přitom velice skromný!![]()
Tak já z počitačů trojku na střední (kantor mi asi nechtěl dát
čtyřku, když už mi hrozila z chémie). A po škole jsem byla
v zaměstnání mezi slepými král a všechny učila pracovat s PC
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Je to asi jako Gaussova křivka. U vetsiny lidi odpovidají znamky IQ. Pak jsou lidi, co dřou a maji dobré známky, i kdyz nejsou tak inteligentní a lidi, co mají špatné známky a jsou inteligentnější. Hlavně se známky přeceňují. Důležité je dostat se vysokou, když jsem inteligentní a studovat obor, co mě baví a uživí.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Řekla bych to takhle: známky nemají absolutně žádnou vypovídací
hodnotu o ničem. Nikde. Tečka. Je to jenom motivačně-buzerační systém
jak donutit děcka makat.
Mám pár spolužáků ze základky - šprti, vždycky jedničkáři. Moje
3 blízké kamarádky taky - hvězdy školy, vždy samé jedničky. Vždy
věděly. Bylo mi to neustále omlacováno o hlavu, protože já domů
zásadně tahala trojky, protože se mi nechtělo učit, když jsem věděla,
že na trojku umím. A pak tam bylo pár odstrašujících případů
(s některými jsem pokračovala na střední), které byly opravdu bídné.
Kašlali na školu, nešlo jim to, neustálá buzerace ze strany učitelů.
Předhazovali jim, že budou rádi, když dodělají učňák. Procházeli se
čtyřkama a kolikrát na vícero pokusů.
Ve zkratce: z mých hvězdných spolužáků a kamarádek jsou naprosto
průměrní až lehce podprůměrní lidé. Stejně jako ti, kteří patřili
mezi ty horší. Navíc někteří ještě překvapili a jsou z nich velmi
úspěšní podnikatelé.
Známky o člověku akorát řeknou jak moc ho měli učitelé rádi a jaké
měl štěstí. Některým lidem prostě škola nesvědčí a opravdu prokouknou
až když mají možnost učit se to co sami chtějí, co je baví a můžou si
zvolit takový postup, který jim nejvíc vyhovuje. Někteří zase září
jenom na škole a jakmile mají fungovat v normálním životě/práci, tak už
zase tak hvězdní nejsou.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@LilyJane píše: Řekla bych to takhle: známky nemají absolutně žádnou vypovídací hodnotu o ničem. Nikde. Tečka. Je to jenom motivačně-buzerační systém jak donutit děcka makat.
Mám pár spolužáků ze základky - šprti, vždycky jedničkáři. Moje 3 blízké kamarádky taky - hvězdy školy, vždy samé jedničky. Vždy věděly. Bylo mi to neustále omlacováno o hlavu, protože já domů zásadně tahala trojky, protože se mi nechtělo učit, když jsem věděla, že na trojku umím. A pak tam bylo pár odstrašujících případů (s některými jsem pokračovala na střední), které byly opravdu bídné. Kašlali na školu, nešlo jim to, neustálá buzerace ze strany učitelů. Předhazovali jim, že budou rádi, když dodělají učňák. Procházeli se čtyřkama a kolikrát na vícero pokusů.
Ve zkratce: z mých hvězdných spolužáků a kamarádek jsou naprosto průměrní až lehce podprůměrní lidé. Stejně jako ti, kteří patřili mezi ty horší. Navíc někteří ještě překvapili a jsou z nich velmi úspěšní podnikatelé.
Známky o člověku akorát řeknou jak moc ho měli učitelé rádi a jaké měl štěstí. Některým lidem prostě škola nesvědčí a opravdu prokouknou až když mají možnost učit se to co sami chtějí, co je baví a můžou si zvolit takový postup, který jim nejvíc vyhovuje. Někteří zase září jenom na škole a jakmile mají fungovat v normálním životě/práci, tak už zase tak hvězdní nejsou.
Tohle můžu podepsat. Jak jsem nesnášela předhazování jedné spolužačky, co byla vždy premiantka a hodná a slušná.
Dnes jsme na tom možná úplně stejně. Dvě maminy dětmi, s povinostmi i radostmi. Jediný rozdíl je, že já babičku ještě mám a ona už ne.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Nesouvisí. Zkusím to v kostce shrnout. Učím německý jazyk. Nyní už ne na škole, ale v jazykovce, avšak zkušenosti s dětmi na zš díky praxi mám. Navíc mám postřehy i z okolí. Takže
1. Ano, máte pravdu, iq a známky spolu nesouvisí
2. Člověk s velkým IQ, ale s nízkou mírou motivace k učení (
popřípadě lenost), může mít špatné známky.
3. Nebo jsou lidé, kteří nemají úplně vysoké IQ, jak jejich vrstevníci,
ale díky velké dřině a píli, motivaci se mohou dostat klidně na samé
jedničky.
4. Známky podle mě nehrají moc velkou roli v tom, jak člověk bude
šťastný nebo úspěšný. Podle mě stejně mají úplně minimální
výpovědní hodnotu o tom, co člověk dokáže a co je schopný
zvládnout.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@sediza píše:
Je to asi jako Gaussova křivka. U vetsiny lidi odpovidají znamky IQ. Pak jsou lidi, co dřou a maji dobré známky, i kdyz nejsou tak inteligentní a lidi, co mají špatné známky a jsou inteligentnější. Hlavně se známky přeceňují. Důležité je dostat se vysokou, když jsem inteligentní a studovat obor, co mě baví a uživí.
Proc je dulezite se dostat na vysokou?
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@LilyJane píše: Řekla bych to takhle: známky nemají absolutně žádnou vypovídací hodnotu o ničem. Nikde. Tečka. Je to jenom motivačně-buzerační systém jak donutit děcka makat.
Mám pár spolužáků ze základky - šprti, vždycky jedničkáři. Moje 3 blízké kamarádky taky - hvězdy školy, vždy samé jedničky. Vždy věděly. Bylo mi to neustále omlacováno o hlavu, protože já domů zásadně tahala trojky, protože se mi nechtělo učit, když jsem věděla, že na trojku umím. A pak tam bylo pár odstrašujících případů (s některými jsem pokračovala na střední), které byly opravdu bídné. Kašlali na školu, nešlo jim to, neustálá buzerace ze strany učitelů. Předhazovali jim, že budou rádi, když dodělají učňák. Procházeli se čtyřkama a kolikrát na vícero pokusů.
Ve zkratce: z mých hvězdných spolužáků a kamarádek jsou naprosto průměrní až lehce podprůměrní lidé. Stejně jako ti, kteří patřili mezi ty horší. Navíc někteří ještě překvapili a jsou z nich velmi úspěšní podnikatelé.
Známky o člověku akorát řeknou jak moc ho měli učitelé rádi a jaké měl štěstí. Některým lidem prostě škola nesvědčí a opravdu prokouknou až když mají možnost učit se to co sami chtějí, co je baví a můžou si zvolit takový postup, který jim nejvíc vyhovuje. Někteří zase září jenom na škole a jakmile mají fungovat v normálním životě/práci, tak už zase tak hvězdní nejsou.
Tak zase ale nemuzes srovnavat znamky s tim jak jsi schopny podnikat nebo generovat penize. To je spatny prirovnani. Nekdo je nevzdelany a akorat je vychcany. To mu zajistuje zivobyti treba i v tom podnikani. Na podnikani nepotrebujes mit vysoke iq nebo dobre znamky. To same, kdyz bude hloupa vycurana husa „kourit ptaky a lizat zadky“, tak se ve firme muze dostat klidne na manazerskou pozici a mit se v zivote po ekonomicke strance velmi dobre, ale nic to nevypovida o jeji inteligenci ve srovnani se znamkama
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
A on někdo tvrdí, že známky a inteligence spolu souvisí?
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Komsomol Nezmínila
jsem detaily toho jak ke své firmě přišli. Kdy vyhráli mezinárodní
soutěž o nejlepší startup a tak podobně. Což by člověk od takového
lajdáka nečekal.
Ano, přes postel se dostanete všude, ale tady šlo o známky. A já
říkám, že známky nemají absolutně žádnou vypovídací hodnost, přesně
proto co jste řekl. Každý hlupák se může dostat vysoko, když bude
dostatečně vyčůraný. A je jedno jestli měl jedničky a nebo sotva
prolezl. V dospělosti totiž nikdy nikoho nebude zajímat jaké člověk měl
známky. Nikdy. Nikoho. Záleží jenom na vašich schopnostech se prodat.
Inteligence je další věc. Ale známky vám o schopnostech a inteligenci
člověka neřeknou vůbec, ale vůbec nic.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Asi jsme byli raritni trida (nebo zas tak extremne prumerna?), ale u nas znamky na stredni vcelku odpovidaly i tomu, jak jsme pokracovali dal zivotem. A kdyz jsme delali IQ testy na stredni, tak tam taky mezi ctyrkari genia nenasli. Ale nepochybuji o tom, ze vysoce inteligentni clovek nemusi mit vseobecne nadani na vsechno a muze klidne propadat, zatimco v par predmetech excelovat. Ale tech bude mene.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Známky nejsou odrazem IQ. IQ je úplně o něčem jiném. Škola netestuje IQ žáka, na to bych si dala bacha. A to, že se dělají u ADHD dětí různé ukvapené závěry, je poměrně časté. Bohužel…
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
To je snad jasne, ze znamky nemaji 100% vypovedni hodnotu, na druhou stranu by si lidi nemeli myslet, ze je tomu prave naopak.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Další podobná témata podle názvu
- Učitelka mi nesděluje známky
- Povolání kadeřnice - známky
- Známky v osmé třídě - nechápu matiku
- Elektronická dálniční známka na 2021
- Blby známky na maturitním vysvědčení, nevezmou mě do práce?
- Známky těhotenství před příznakama
- Může mít Dítě s Aspergerovým syndromem nižší IQ
- Jaké známky mají vaše děti na vysvědčení?