Asistent pedagoga na SŠ

Anonymní
9.5.21 15:05

Asistent pedagoga na SŠ

Ahoj, jaká může být náplň AP na střední škole? Ano chápu věnovat se studentovi, ale spíš mě zajímá, jaké omezení může mít student střední školy. Snad to píšu srozumitelně. Děkuji

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
SAJ
9347
9.5.21 15:36
@Anonymní píše:
Ahoj, jaká může být náplň AP na střední škole? Ano chápu věnovat se studentovi, ale spíš mě zajímá, jaké omezení může mít student střední školy. Snad to píšu srozumitelně. Děkuji

Studenty s AP zatim nemáme, ale děcka s PUP ano, od psaní na PC přes navýšení času 25%-50%-100%, po fyzické zdravotní omezení.

Na přijímačkách bylo zase několik žáků s AP, tak příští rok uvidíme… Pokud tam AP bude, budu muset fofrem zjistit, jak s ním spolupracovat, zatím nemám nejmenší tušení, protože nás zatím nikdo neproškolil. :nevim:

Jinak, jak už to bývá, někteří studenti s PUP jsou fajn, jiní ne. :nevim:

Pokud tě zajímá něco konkrétního, ptej se.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
9.5.21 17:32
@SAJ píše:
Studenty s AP zatim nemáme, ale děcka s PUP ano, od psaní na PC přes navýšení času 25%-50%-100%, po fyzické zdravotní omezení.

Na přijímačkách bylo zase několik žáků s AP, tak příští rok uvidíme… Pokud tam AP bude, budu muset fofrem zjistit, jak s ním spolupracovat, zatím nemám nejmenší tušení, protože nás zatím nikdo neproškolil. :nevim:

Jinak, jak už to bývá, někteří studenti s PUP jsou fajn, jiní ne. :nevim:

Pokud tě zajímá něco konkrétního, ptej se.

Děkuji za odpověď, takže se k vám studenti s AP ani nedostanou? Co je prosím PUP? Děkuji.

Právě mi šlo o informace spolupráce učitele s AP a následně se studentem. Předpokládám, že tam je nutné i dovysvetleni látky, což u odborných předmětů je asi složité…

  • Citovat
  • Nahlásit
11155
9.5.21 18:14

U mého potomka má AP autista.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24818
9.5.21 18:42

Do práce pak bude s daným jedincem také chodit asistent? :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
53822
9.5.21 18:59

Byla jsem na ZŠ u autisty. Má AP i na střední. On je velmi šikovný, dříč. Celých 9r. měl vyznamenání. Jen je chaotik v čase a číslech. Problém byla matematika, čísla. Bez kalkulačky, tabulek nebo nějakých pomůcek se ztrácel a zmatkoval. Pokud šlo o jazyky (těm se chce v budoucnu věnovat), tak byl velmi dobrý. Má velkou šanci, že se dostane na VŠ. Chce studovat právě jazyky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11155
9.5.21 19:04
@Svistice píše:
Do práce pak bude s daným jedincem také chodit asistent? :think:

To je dotaz :roll: Mnou výše zmiňovaný autista skončil u přijímaček na 8G na prvním místě, nepochybuji o tom, ze na gympl patří.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
53822
9.5.21 19:10
@Inge píše:
To je dotaz :roll: Mnou výše zmiňovaný autista skončil u přijímaček na 8G na prvním místě, nepochybuji o tom, ze na gympl patří.

Kašli na to. Myslím si, že takový jízlivý dotaz nestojí ani za komentář.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24818
9.5.21 19:21

@Kelsey Ja nerotzporujui, že se může jednat o svým způsobem velmi nadané jedince.
Nicméně ve věku 15+ bych spíš čekala, že buď se problém upraví/jedinec se ho naučí kompenzovat a člověk začne fungovat v rámci širší normy, nebo si prostě zvolí obor/školu, kde ty nedostatky nejsou podstatne.
Přijde mi to, jako bych chtěla bez hudebního sluchu studovat na konzervatori hru na nástroj nebo zpěv. :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11155
9.5.21 19:37

@Svistice A jakou střední školu bys doporučovala pro nadaného autistu, který je snadno unavitelny, má různé dys poruchy, díky kterým se nezvládne psát 6 vyučovacích hodin v kuse poznámky, obcas je pro nej ten hluk kolem proste moc, takže potřebuje na chvíli do ticha a občas jeho chování vybočí z běžných mantinelu, takže je vhodný zásah dospělého?

Testy píše stejné jako zbytek třídy, jen má o trochu více času. Na vysvědčení v pohodě vyznamenání.

Já na gymplu měla nejspíš podobného spolužáka, samozřejmě asistenti neexistovali a situace vyústila v dost hnusnou šikanu. V dospělosti pracuje jako vědecký pracovník a když jsem ho před lety potkala ve městě, nadšeně mi o své práci vyprávěl.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24818
9.5.21 20:33

@Inge U takove osoby na střední skole bych očekávala, že bude mít indivudualni pristup ve stylu, že si třeba nemusí psát poznámky, může mít konzultace či cas navíc, je třeba minimálně částečně osvobozen od pro něj nepříjemných ruchových aktivit a do toho ticha na chodbu si v případě potřeby umí odejít sám. Ale nepotřebuje mít u sebe dohled další dospělé osoby. Proste umi se svým „handicapem“ či „zvlastnostmi“ jiz fungovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5368
9.5.21 20:37
@Svistice píše:
Do práce pak bude s daným jedincem také chodit asistent? :think:

Ano, pak i do postele…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
SAJ
9347
9.5.21 22:41
@Svistice píše:
Do práce pak bude s daným jedincem také chodit asistent? :think:

Učím kluka s PUP 100%. Je to úžasný, kluk, chytrý, milý, spolehlivý, dříč. Našli jsme svůj styl práce, ano, je to pro mě náročné, ale zrovna u tohoto kluka to má smysl. AP měl na základce, teď ho nechce, právě kvůli tomu, že se musí naučit zvládat sám.

Nepochybuji, že si tenhle kluk své uplatnění najde.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
SAJ
9347
9.5.21 22:50
@Anonymní píše:
Děkuji za odpověď, takže se k vám studenti s AP ani nedostanou? Co je prosím PUP? Děkuji.Právě mi šlo o informace spolupráce učitele s AP a následně se studentem. Předpokládám, že tam je nutné i dovysvetleni látky, což u odborných předmětů je asi složité…

Asi se dostanou, ti dobří - a ti se pak snaží fungovat bez AP. Učím kluka s PUP (přiznané uzpůsobení podmínek) 100%, ten myslím na ZŠ asistenta měl, teď už ne. Mimochodem, ten kluk je moc fajn.

Podotýkám, že co jsem četla, tak AP by měl být k ruce mně, ne žákovi, abych měla já prostor se individuálně věnovat tomu děcku - protože mezi námi, nevěřím, že by AP většinu času tušil, co tem děckám vykládám a co mají dělat.

V praxi to ale vyzkoušené nemám, konkrétními školeními jsem neprošla - takže jaká by byla realita netuším. A jo, přiznávám, že bych ocenila, kdybych to nemusela ani příští rok řešit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
SAJ
9347
9.5.21 22:58
@Svistice píše:
@Inge U takove osoby na střední skole bych očekávala, že bude mít indivudualni pristup ve stylu, že si třeba nemusí psát poznámky, může mít konzultace či cas navíc, je třeba minimálně částečně osvobozen od pro něj nepříjemných ruchových aktivit a do toho ticha na chodbu si v případě potřeby umí odejít sám. Ale nepotřebuje mít u sebe dohled další dospělé osoby. Proste umi se svým „handicapem“ či „zvlastnostmi“ jiz fungovat.

No, to jsou představy trochu mimo realitu.

Poznámky - ok, nebude si je psát. Kde je tedy vezme?

Čas navíc - učitel jede podle svého rozvrhu, není technicky možné zajistit tolik konzultací mimo vyučování.

Odchod do ticha - učitel má po celou dobu za děcko zodpovědnost, nemůže proto mít děcko mimo dohled. Do toho bych nešla. Navíc, když děcko odejde, jak, kdy a s kým dožene práci, kterou má dělat v hodině?

Je fakt, že třeba já osobně mám bod 1 i 2 vyřešený (ale to není obecný standard), to by třeba u mě problém nebyl - ale přes bod 3 u mě naprosto nejede vlak.

A ještě jedna věc, nesmíš pohlížet na školství optikou toho, jak to chodilo ve školách před patnácti, dvaceti, třiceti lety. Dneska to je jiný svět…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat