Asistentka na ambasádě - pohovor, plat...?

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
26.5.23 12:44

asistentka na ambasádě - pohovor, plat...?

Dobrý den.

Jelikož studuju cizí jazyky a baví mě administrativa, budu se teď ucházet o práci asistentky na ambasádě jedné evropské země v Praze.
Není to pozice „klasické sekretářky,“ pomáhala bych s udělováním víz, pasů, ověřování dokumentů atd. Už jsem absolvovala dost pohovorů do různých firem, kde to bylo vždy v podstatě stejné schéma, znáte to - něco o sobě, zkušenosti, jak bych je využila a nakonec „handrkování“ o plat.

Nemám ale absolutně představu, jak to chodí u pohovorů do státních institucí jako je právě ambasáda. Tuším, že tam bude tabulkový plat, takže vyjednávání asi nepřipadne v úvahu. Bude se ale řídit tabulkami českými nebo té dané země? Liší se ten pohovor nějak od firem/korporátů, nemáte někdo zkušenost?

Opravdu bych tu práci moc chtěla a chci být tedy připravená.
Jsem ale trochu mimo i ohledně platů. Samozřejmě vím, že v Praze jsou platy vyšší, ale já osobně byla vždycky spíš finančně podhodnocená, domnívám se. Dělala jsem administrativní asistentku (tedy správa faktur, pošty, příprava dokumentů na výběrová řízení, kontakt s klienty atd.) a brala jsem všude okolo 200 kč/hod, ačkoliv vím, že firmy nabízejí na podobných pozicích i o dost více. V mojí poslední práci, velké nadnárodní korporaci, jim 200/hod, tedy asi 32k hrubého měsíčně připadalo jako děsně moc peněz. Mně moc ne, na to, kolik práce jsem tam měla :D Teď jsem absolvovala pohovor jinam, na obdobnou pozici a tam mi nabídli 250/hod, dokonce by mi dali i víc.

Chci se tedy zeptat, o jaký plat si mám případně říct na té ambasádě. Nechci zase pracovat za „almužnu“ ale na druhou stranu tu práci tak moc chci, že bych tam šla i třeba jen s drobným polepšením oproti mé stávající práci. NEchci, aby mě „vyhodili“ z kola ven proto, že si řeknu o nějakou nesmyslnou sumu.