Concor 2,5mg nebo 5mg

14.9.21 10:48

Concor 2,5mg nebo 5mg

Ahojte
Prosím chci radu nebo jestli máte zkušenost.
Vždy jsem měla, že mi občas bušilo šíleně srdce. Ale v posledních týdnech to mám opravdu hodně, tep 110-125 + špatné dýchání. V nemocnici na rychlým ekg to ukázqlo sínusovou tachykardii, ale prý jsem jinak v pořádku, na 3denní holter jdu až 1.10. z toho důvodu mi obvoďák napsal concor 5mg. A tři dny před holtrem mám prý vysadit.
První dva dny jsem brala tedy 5mg, ale byla jsem po nich šíleně unavená a měla takovy divný pocit v rukou a v nohou. Tak jsem zkusila brát jen půlku 2,5mg. 2 dny v pohodě, ale dnes večer zase bušení a špatné dýchání. Tak nevím, zda brát tu půlku nebo celou. Na kardiu mi nic neřeknou čeká se na holter, obvoďák má dovolenou… navíc se bojím, že mě klepne až ho vysadím před tím holtrem… :,(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
21595
14.9.21 11:33

Bereš prášky podle svého rozhodnutí takže se nediv že to nefunguje jak má :nevim: divně ti mohlo být z toho jak si tělo teprve zvykalo na to že funguje jak má

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2452
14.9.21 11:43

Když si hraješ na doktora, tak se nediv, že to nefunguje, síla léku a dávkování má svůj důvod a není to hozený jen tak od oka, jestli si chceš zadělat na větší potíže než máš teď, tak ignoruj doktory a pokračuj v tom co děláš :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6059
14.9.21 11:50

Každý obvoďák má svůj zástup.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14.9.21 12:12

@Nickjmeno mě to furt vrtalo v hlavě, protože obvoďák není srdcař. A dal mi stejnou dávku jako má moje babička :,(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21595
14.9.21 13:13
@Vanessa1626 píše:
@Nickjmeno mě to furt vrtalo v hlavě, protože obvoďák není srdcař. A dal mi stejnou dávku jako má moje babička :,(

no a co? asi máš horší výsledky než ona :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
467
14.9.21 14:40

Concor máš určitě vysadit před holterem? Ještě bych zavolala na kardio, jsem farmaceut a vždy jsme se učili že betablokatory se nikdy nesmí jednorázově vysadit jinak dojde k narazovemu zhoršení stavu…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14.9.21 15:31

@Layana ano řekl 3 dny před holterem vysadit. Já jsem už bezradná, pokud neumíráte tak vám v nemocnici nepomůžou, na kardiu nemají čas až za 3 týdny.
A teď nevím jak ten concor brát… :,(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14.9.21 15:34

@Layana jo a na kardio se nemuzu dovolat, dovolenou nemaji

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
467
14.9.21 15:45

Pokud 2,5 nezabírá zůstala bych u 5mg, jinak přechodem mezi 2,5/5 mg jste nic nezkazila, pokud nemáte akutní život ohrožující problém, což snad nemáte ;) Vzhledem k tepu bych ale opravdu radši zůstala na 5m, popisované NÚ jsou pravděpodobně způsobeny právě snížením tlaku a tepu, tělo bylo nějak nastavené na ten vysoký a musí se s tím nižším srovnat, vydržela bych min. týden. Bez řádné konzultace s kardiologem bych nárazově nikdy nedoporučila concor vysadit… To Vám řekl nějaký internista nebo kdo?? Pokud byste se nikam nedovolala tak jediný správný postup, aby to s vámi nešlehlo je snížit min tři dny dávku na 2,5 a až poté vysadit…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14.9.21 15:57

@Layana to mi rekl muj obvodni lekar. On mi je predepsal, protoze nikdo mi nic nedal a me z toho bylo spatne, v noci jsem nespala jak mi srdce busilo a spatne dychalo. Ja se tam budu pokouset jeste dovolat rano na kardio. Prasky beru v 11 hodin. Jenze u nich to je marny :,(
Ja prave mivam nizsi tlak jen tep vysoky :nevim:
Mrzi me ze me na holter nevzali hned abych mela klid s tim co mam predepsany od kardiologa.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
467
14.9.21 16:24

@Vanessa1626 njn obvodní jsou občas trochu vrahouni, občas jen netuší no… Kdy máte vysadit léky? Tyto jsou na vysoký tep nejvhodnější aspoň to je správně no… Zase teď jste jen na 2,5 tudíž teoreticky by vysadit šly záleží kolik dní máte před tím holterem

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
467
14.9.21 16:27

Ještě by šlo kontaktovat praktika že jste si v SPC (zdroj SUKL) přečetla že se nemají vysazovat, u ischemické choroby nesmí ( nevíte co vám přesně je) s co máte dělat.
Kopiruji:

Délka léčby
Léčba bisoprolol-fumarátem je obvykle dlouhodobá.
Léčba bisoprolol-fumarátem nesmí být náhle ukončena, protože to může vést k přechodnému zhoršení
onemocnění. Zvláště u pacientů s ischemickou chorobou srdeční nesmí být léčba náhle ukončena. Je
doporučeno pozvolné snižování dávkování.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
467
14.9.21 16:29
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat