Je mobil v záruce?

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
shaunovecka
Kecalka 150 příspěvků 01.09.19 13:26
Je mobil v záruce?

Dobrý den,

Ráda bych se zeptala, jestli lze podle čísla IMEI zjistit zda je mobil v záruce. Číslo IMEI je 861349030919749. A jestli by mi někdo nezjistil kdy záruka vyprší.

Sousedka si koupila mobil z druhé ruky a ráda by to věděla. Protože záruční list nemá. A my se v tom moc nevyznáme.

Předem všem děkuji.

Stránka:  1 2 Další »
Reakce:
Ou
Echt Kelišová 9024 příspěvků 01.09.19 13:32

Bez záručního listu a nebo alespoň faktury od prodejce se fakt nic reklamovat nedá.

Barfiy
Kecalka 259 příspěvků 01.09.19 13:34

Da, u apple treba. Do 1 roku myslim. Zarucni doba je primo v iOS12.

Bubla Bůčková
Echt Kelišová 8524 příspěvků 01.09.19 13:36
@Ou píše:
Bez záručního listu a nebo alespoň faktury od prodejce se fakt nic reklamovat nedá.

Ale dá… Podle imei ti to tady nikdo nezjistí.

shaunovecka
Kecalka 150 příspěvků 01.09.19 13:36

@Ou

Jen to chce vědět. Já jí říkala, že bez dokladu se to stejnak reklamovat nedá.

Barfiy
Kecalka 259 příspěvků 01.09.19 13:39

Reklamovat ne, opravit mozna ano.

HUAWEI HONOR 8 (FRD-L09)

Jelikoz tento mobil je na trhu presne 3 roky (vysel 8/2016), je 50% sance na to, ze by mohl byt v zaruce. Fakturu si muzes nakreslit, pokud sam Huawei nema registracni system schopny detekovat aktivaci telefonu a opravuji to nezavisle servisy.

Dalsi moznost jak to zjistit je dobry kontakt na mobilni operatory :-). Oni přesně vědí, kdy se poprvé přihlásil do sítě. Dokonce i kde a s jakým IMSI :-)

Příspěvek upraven 01.09.19 v 13:47

Janli
Extra třída :D 10199 příspěvků 01.09.19 13:42

Pokud koupila cokoliv z druhé ruky, tak žádnou záruku nemá! Záruku poskytuje prodávající kupujícímu a v případě sousedky to není obchod, ale soukromá osoba od které mobil koupila. Pracovala jsem devět let v oboru a toto mám ověřené a potverzené od ČOI.

Barfiy
Kecalka 259 příspěvků 01.09.19 13:44

@Janli formalne mas pravdu, Ale i tak to striktní výklad prodávající jednak neznají a jednak tudíž ani neuplatňují, a i když ho znají tak…

rrodavajici ale uze plnou moci prenest prava z odpovednosti na kupujiciho :-). Samozřejmě, prakticky 99,99% těchto obchodů je neformálních… Já jen, že je to řešení má, když není blbý kupující

Vedle toho, vedle zákony záruky existuje i záruka smluvní, kdykoliv máš na výrobku napsáno tříletá záruka, tak to je smluvní, někdy solidní výrobci ani nepožaduje nákupní doklad… Viz třeba výše příklad u Applu

vokishka
Neúnavná pisatelka 15624 příspěvků 01.09.19 13:55
@Janli píše:
Pokud koupila cokoliv z druhé ruky, tak žádnou záruku nemá! Záruku poskytuje prodávající kupujícímu a v případě sousedky to není obchod, ale soukromá osoba od které mobil koupila. Pracovala jsem devět let v oboru a toto mám ověřené a potverzené od ČOI.

A jak to pozná? Když půjdu a za hotové koupím mobil, tak mám jen fakturu, není tam žádné jméno.

Hanney
Závislačka 2824 příspěvků 01.09.19 13:58

@shaunovecka při kontrole to hlásí neplatný IMEI.

shaunovecka
Kecalka 150 příspěvků 01.09.19 14:03
Barfiy
Kecalka 259 příspěvků 01.09.19 14:06

@vokishka i kdyby byla, tak vuci spotrebiteli neni prodavajici opravnen legitimovat reklamujiciho spotrebitele

Jak vidno, kdo pracuji na COIce, neumi si spojit 1+1 dohromady a vytrhne vec z kontextu

Hanney
Závislačka 2824 příspěvků 01.09.19 14:14

@shaunovecka je to HUAWEI Honor 8, aktivace a začátek záruky: 2016-09-08, takže v záruce není.

shaunovecka
Kecalka 150 příspěvků 01.09.19 14:56

@Hanney

Děkuji za info. Vyřídím jí to. Pán ji totiž tvrdil, že je nový, ale že ztratil doklad. A potom mě napadlo to číslo IMEI. :)

Bubla Bůčková
Echt Kelišová 8524 příspěvků 01.09.19 15:28

@shaunovecka ať ji řekne, kde ho kupoval a pak v datartu, Vodafone nebo alze může zkusit požádat o prodejní doklad…

Stránka:  1 2 Další »
Váš příspěvek
Reklama