Reklamace faktury za telefon

Anonymní
20.02.20

Dobrý den,

mám na Vás dotaz ohledně reklamace ve faktuře za telefon. Mám smlouvu na můj mejl a telefon od O2 family a mám u toho přiřazená další čísla z rodiny, vše je na jedné mé faktuře, kterou platím já. Každé číslo má 100Mb dat zdarma v ceně. Přestože mám u všech čísel zablokovaný nákup dalších dat, ve vyúčtování u čísla syna jsou Ostatní poplatky – Jednorázové navýšení objemu dat 100 Mb (2×81,82 bez DPH). Tuto částku nehodlám zaplatit, protože u všech mých přiřazených čísel máme zablokovaný nákup dalších dat! Nemáme povoleno toto – Po vyčerpání automaticky dokoupit dalších 100 Mb za 99,–. I když měl syn větší spotřebu dat, tato služba byla mnou zakázána a tudíž za ní nehodlám zaplatit. Proto požaduji částku 198,– vrátit jako přeplatek na další fakturu.
Už jednou se u tohoto čísla stalo, že ačkoliv měl syn zablokované prémiové SMS, tak mu platbu povolily. Tam jsem to zaplatila a operátor mě ujistil, že je vše zablokované, ale tady to opravdu nehodlám platit. Když jsem se syna ptala, jak to že má nakoupená data, řekl mi, že se mu na displeji objevila hláška, jestli chce dobít data, tak to potvrdil. Nikde prý nebylo vidět, že se za to platí, tak to potvrdil. Poradíte mi prosím, jestli jsem v právu, když to nechci uhradit?

Děkuji

Mgr. Petr Novák
24.02.20

Dobrý den,

na základě Vámi uvedených informací Vám sdělujeme, že poskytovatel telekomunikačních služeb je vázán ujednáními z uzavřené smlouvy se spotřebitelem a dle zákona nemůže ujednání smlouvy jednostranně měnit. To znamená, že pokud ve Vašem případě byl s poskytovatelem sjednán zákaz navyšování objemu dat, je tímto ujednáním poskytovatel vázán. Avšak je potřeba smlouvu vždy posuzovat i spolu s obchodními podmínkami a jednotlivými ustanoveními v nich, kde mohou být specifikovány podmínky, za nichž je možné data navýšit.

Ve Vašem případě bychom doporučovali obrátit se přímo na poskytovatele telekomunikačních služeb a pokusit se vyřešit daný problém přímo s ním. Je také možné u poskytovatele reklamovat vyúčtování ceny nebo poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací. Reklamaci je nutné podat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do dvou měsíců od dodání vyúčtování nebo ode dne vadného poskytnutí služby. Upozorňujeme však, že podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu.

Mgr. Petr Novák, právník, www.vasenaroky.cz