Koupě bytu - poplatky

Anonymní
7.5.15 10:58

Koupě bytu - poplatky

Ahoj, chtěla bych poprosit ty z Vás, které mají zkušenost s koupí(nebo prodejem) bytu bez realitky. Jedná se o panelákový byt (momentálně jsme zde v nájmu),budeme si na to brát hypotéku. Chtěla bych vědět, jestli budu platit ještě nějaké poplatky okolo kromě samotné částky pro majitele bytu a co vše budu muset zařídit? Předem děkuji za Vaši zkušenost a omlouvám se za anonym, ale ještě nejsme s manželem rozhodnuti, tak to nechci takto veřejně psát. Děkuji.

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
4009
7.5.15 11:05

Určitě. Odhad (občas má nějaká banka akci, že jsou odhady zdarma), vklad zástavy na katastr, pojistku…No najde se toho asi ještě více.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
1190
7.5.15 11:08

Já jsem prodávala, dohodli jsme se že kupující platí daň, jinak se platil katastr + ověření. Já jsem platila právníka.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
7.5.15 11:12

@Hermina.p A můžu se prosím zeptat kolik to vše dělalo? Tedy daň + katastr + ověření + právník? Odhad budem mít zřejmě u banky zdarma. Děkuji. Majtelka bytu to tak trochu nechává na mě, tak si chci udělat přehled, co vše budu řešit. Děkuji.

• Citovat
  • Upravit
Hanney
7.5.15 11:13

Tak daň z převodu platí prodávající, pokud se nedohodnete, jinak, smlouvu budete dělat u notáře nebo sami? Doporučuju získat informace ohledně stavu SVJ, případných dluhů, výši poplatků v bytě, dobré je znát prohlášení vlastníka, je na katastru, listiny by měly být na soudě, pokud nejsou, vyžádejte si je u výboru.

• Citovat
  • Upravit
4009
7.5.15 11:16
@Anonymní píše:
@Hermina.p A můžu se prosím zeptat kolik to vše dělalo? Tedy daň + katastr + ověření + právník? Odhad budem mít zřejmě u banky zdarma. Děkuji. Majtelka bytu to tak trochu nechává na mě, tak si chci udělat přehled, co vše budu řešit. Děkuji.

Pokud se v tom vůbec nevyznáš doporučuji finančního poradce, který udělá vše za Vás. Ty ho neplatíš, platí ho banka.