Poradna pediatra
Mudr. Jiří Havránek
@anonym2424
Tak o těch dvou typech kmenů, jak píše chobotnice Lili já nic nevím (zase tak obsáhlé vědomosti o tom nemám). Ale pokud mezi tím bylo to období klidu (co se té mononuleózy týká), tak bych se taky spíš přikláněla k té hnusné angíně. Myslím, že pravděpodobnost, že by chytl ještě ten druhý typ není tak velká.
Jinak mě ještě napadá spálová angína ( @chobotnice Lili tu taky způsobuje streptokok, nebo se pletu?).
Ne každý je u ní osypaný, ale může být opravdu hnusná. Pokud by ale ta bolest byla opravdu velká, obvzlášť kdyby kvůli tomu nemě pít, vzala bych ho na pohotovost.
@Sexynohy nejsou to různé kmeny, ale 2 různé viry, ač podobné co mají velmi podobný projev; spálovou anginu způsobuje ten samý streptokok jako běžnou streptokokovou anginu, spálová vyrážka bývá ale spíš u dětí. Zda na pohotovost záleží jak moc blbě mu je, bude to tam asi na dlouhé čekání, zas ale streptokoková angína se bez atb nejak dramaticky zlepšovat nebude.
Ostropestřec a nevyhledávát smažená jídla. Alkohol předpokládám syn nepije. Driv se držela jaterní dieta, dneska se to u děti moc neřeší. Tak jen dej pozor na to smazene.
@žampion
Nějaké betaglukany - poptej se v lékárně, co by doporučili vzhledem k věku. My brali Glukánka, když měl syn rok (prodělal zkříženou infekci 5. a 6. nemoci a byl hospitalizován). Možná železo (Floradix je vhodný i pro batolata), ale s tím bych se radila přímo s lékařem na základě vyšetření krve. Ať je vše brzy v normě ![]()
90% lidí prodělá mononukleózu v dětském věku. Většinou bezpříznakově. Pokud neměl jiné problémy než trochu zvětšené uzliny, tak opravdu dietu držet nemusí. Problémy mononukleóza dělá právě až u puberťáků a dospělých. Buď ráda, že si to prodělal teď????
Mohu vědět, zda je zvýšená hodnota CRP u mononukleózy? Syn je léčen Ospenem kvůli angíně, ale budu požadovat po ukončení léčby, odběr krve.. Syn měl druhý den horeček CRP 54, proto ta ATB. Měl nateklé uzliny, čepy na mandlích, ale 4. den jsem si všimla hnisu u vstupu do krku /oblouk u mandlí/ … Proto mi to vrtá v hlavě. Synovi jsou 2 roky..
Ahojky, je mi 18 let a doktorka mi zjistila mononukleozu. U doktorky jsem byla uplne z jineho duvodu, poslala me na odbery a tam se to zjistilo. Priznaky jsem zadne nemela, jen bolest v krku. Doktorka me poslala do nemocnice na infekcni. Mam zvysene jaterni testy. Ma nekdo s timto zkusenosti? Nevite po jake dobe se jatra uklidni? Doktori mi tady v podstate nic nerekli, ani nevim kdy pujdu domu a kdy muzu zpatky do skoly atd… Nejake Vase zkusenosti s timto? Jak dlouho jste byli v nemocnici a kdy se tak vse vratilo do normalu?
Moc dekuji za odpovedi ![]()
@lucije28 Prosím, jak to u Vás dopadlo? Šlo o mononukleozu? Začínám mít podezření i u nás. Crp 54, pozitivní streptest, ale zarazilo mě, že se mu udělal puchýř - jako opar na stehně…
@Hejkalka 7 ne, nikdo mu testy na mononukleózu nedělal. Prý se to nedělá, když se neopakují. Uzavřelo se to jako angína..
Hezký den všem,
chtěla bych se zeptat, jestli tu je někdo, kdo má podobnou zkušenost jako já. Vyšly mi pozitivní protilátky na mononukleózu, ale jaterní testy mám v normě ![]()
@brambora223 píše:
Hezký den všem,
chtěla bych se zeptat, jestli tu je někdo, kdo má podobnou zkušenost jako já. Vyšly mi pozitivní protilátky na mononukleózu, ale jaterní testy mám v normě
A jaké protilátky vyšly pozitivní? Zvýšení „jaterních testů“ není u mononukleózy nezbytné.
@Doctus
Zvýšené hodnoty vyšly u VCA IgM, VCA IgG a EBNA-1 IgG.