Nemocný fíkus

25.4.22 08:31

nemocný fíkus

Dobrý den,

Prosím o rady, nejsem odborník na květiny.
V kanceláři mám tento fíkus, na tomto místě jen už několik let a vždy se mu dařilo.
Zhruba od 1/2022 vypadá takto.. viz foto.

Zalévám ho zhruba 1× za 3-4 dny, jelikož je hlína suchá.

Nevíte co s ním je, co mu chybí, zda to může být častým zaléváním nebo právě nedostatečným zaléváním?

Listy jí zatím nepadají.
Mockrát děkuji za rady.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1392
25.4.22 08:37

Jak vidím ty fotečky, květinka potřebuje světloooo :kytka:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
711
25.4.22 08:50

Neni to fikus, ale myslim seflera (doufam ze jsem se nesekla :mrgreen: ). Jinak me prijde, ze vypada jak prelita. Ale klidne tam muze byt skudce-me tak odesel fikus.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
25.4.22 08:50

@Mayaa007 žaluzie jsou vždy roztažené, zatažené byli pouze na foto.
Celý den na kytku svítí slunce právě.. (pokud tedy není zataženo).

Napadlo mě, zda to nemůže být tím, že je kytka u topení, poslední dny už tedy netopím tak by se mohla zpamatovat.. Je mi ale divné, že takto se s ní tady funguje roky a dosud se tento problém s ní neřešil..

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
mackA159
25.4.22 08:51

Tak v první řadě to není fíkus, ale sheflera. Chybí jí světlo, a zřejmě bude přelitá. Zkusila bych ji přesadit, nebo nařizkovat a zakořenit.

• Citovat
  • Upravit
Hanney
25.4.22 08:56

@Michala1818 Není to fíkus, ale šeflera, určitě přestěhovat od topení. V zimě má ráda chladněji, klidně do 10. st a omezenou zálivku, zem ale nesmí vyschnout, to platí celoročně, ani v létě nemá ráda vysoké teploty. Má ráda vysokou vlhkost, takže pokud jí máš v paneláku a je tam přetopeno a suchý vzduch, neprospívá. Zkus rosit listy, ale vypadá hodně zvladle, zalij, pokud máš možnost tak do chladna. Kdyby se nezlepšila, tak zkrátit, sestříhat a nechat znovu odrůst.

• Citovat
  • Upravit
1012
25.4.22 10:05

Světlo a méně vody.