Orchidej - hnědnutí kořenů

50
8.4.22 08:42

Orchidej - hnědnutí kořenů

Ahoj holky,

pořídila jsem si orchidej, ale jsem úplný začátečník. Začaly mi hnědnout kořeny - viz foto. Zalévám (ponorem do vody) 1× za cca 10 dní. Myslíte, že to je znak hniloby nebo schnutí nebo je to nějaká choroba? 8o

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1194
8.4.22 09:33

Nevidím tam nic dramatického, podle mě nehnije. Ale kořeny se budou vytahovat ven, protože potřebují světlo, orchidej by měla být v průsvitném květináči. Takže počítej, že ti všechny kořeny vylezou ven :D

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
39728
8.4.22 10:09

@Vetenet To není problém, naopak mají být takto zelenostříbrné, vylézají ven, a potřebují spíš to světlo, jak se píše nade mnou, proto ten průhledný květináč.

Mně zase nekvete, už dlouho. :nevim: Listy pomalinku dorůstají, ale nějaké kvítko nikde.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
12626
8.4.22 10:14
@Vetenet píše:
Ahoj holky,pořídila jsem si orchidej, ale jsem úplný začátečník. Začaly mi hnědnout kořeny - viz foto. Zalévám (ponorem do vody) 1× za cca 10 dní. Myslíte, že to je znak hniloby nebo schnutí nebo je to nějaká choroba? 8o
@Cucajz píše:
Nevidím tam nic dramatického, podle mě nehnije. Ale kořeny se budou vytahovat ven, protože potřebují světlo, orchidej by měla být v průsvitném květináči. Takže počítej, že ti všechny kořeny vylezou ven :D

Taky zaplevelím, mám orchidejky a prosím poradit :kytka: nejdříve mi u jedné odpadly květy a pak i do poloviny zažloutl i ten stvol na kterém rostly, tak jsem to žluté odstřihla. Je to normální, že ten stvol zežloutne, když květy opadají? nebo tam je nějaký problém a ještě..když je zavlažuji tak je dám tak je dám cca na hodinu do mísy s vodou aby nasály vodu, ale nevím zda to stačí hodinu. Jednou jsem je tam nechala omylem daleko déle a kytka bylůa vlhká i nahoře a podle váhy daleko více nasosaná než jindy. Tak nevím, co je dobře? dík.. :kytka:

• načítám...
  • Citovat