Reklamace – proč nevrátí peníze?

5.12.19 21:55

Reklamace – proč nevrátí peníze?

Potřebuji poradit. Reklamovala jsem boty. Nešly opravit. V obchodě mi řekli, že si musím koupit něco jiného, cokoli, třeba papuče, ale peníze mi v plné výši vrátit nemohou. Když si koupím něco jiného, tak mi zbytek do ceny bot vyplatí. (Např. boty stály tisícovku, vyberu si papuče za stovku, tak mi vyplatí 900 Kč.) Mají na to právo? Já si nechci koupit nic jiného, chtěla jsem ty boty, klidně bych si vzala stejný pár (prostě výměna zboží), ale už jsou vyprodané. Chci peníze, nechci si kupovat „něco“, co nepotřebuji. Mají právo mě takto nutit? Snažila jsem se dohledat radu v článcích na internetu, ale bez úspěchu. :( Všude jen, co dělat, když reklamaci neuznají - mně ji ale uznali, jen mi nechtějí vrátit peníze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
19810
5.12.19 22:00

Zkus zavolat na spotřebitelskou linku dTestu a tam ti poradí včetně paragrafu, případně kontaktu na ČOI. Můj názor je, že si nic koupit nemusíš, prostě ti vrátí cenu za boty a na tobě už je, jestli si u nich něco koupíš nebo ne.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9722
5.12.19 22:03

Máš právo na opravu, výměnu nebo vrácení peněz a výběr je na Tobě: https://www.e15.cz/…-jak-1357623 !

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20158
5.12.19 22:13

Ne, nemají právo. Pohroz jim, že budeš kontaktovat ČOI, většinou to stačí, aby jsi se domohla svých práv.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5.12.19 22:24

Díky za odpovědi. Myslela jsem si, že na to nemají právo, ale nedaří se mi dohledat příslušný zákon a paragraf. Spotřebitelskou linku dTestu neznám, ale jestli bude chvilka, zkusím tam zítra zavolat.
Kdyby ovšem někdo znal příslušný paragraf, budu ráda. :)
Děkuji.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18525
5.12.19 22:25
@Madeiřanka píše:
Potřebuji poradit. Reklamovala jsem boty. Nešly opravit. V obchodě mi řekli, že si musím koupit něco jiného, cokoli, třeba papuče, ale peníze mi v plné výši vrátit nemohou. Když si koupím něco jiného, tak mi zbytek do ceny bot vyplatí. (Např. boty stály tisícovku, vyberu si papuče za stovku, tak mi vyplatí 900 Kč.) Mají na to právo? Já si nechci koupit nic jiného, chtěla jsem ty boty, klidně bych si vzala stejný pár (prostě výměna zboží), ale už jsou vyprodané. Chci peníze, nechci si kupovat „něco“, co nepotřebuji. Mají právo mě takto nutit? Snažila jsem se dohledat radu v článcích na internetu, ale bez úspěchu. :( Všude jen, co dělat, když reklamaci neuznají - mně ji ale uznali, jen mi nechtějí vrátit peníze.

To bych chtěla vidět ten prodejní doklad s minusovou položkou 900 Kč :think: nepochopila si to nějak blbě? Chtěj vidět reklamační řád a res to s vedoucí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5.12.19 22:33

@Bubla Bůčková Ne, nepochopila jsem to blbě, ptala jsem se opakovaně. Paní mi pořád dokola tvrdila, že mi plnou cenu bot vyplatit nemůže, že si musím něco vybrat (jakože výměna zboží) a rozdíl v ceně mi vyplatí.
Reklamační řád mě nenapadl…
Nikdy jsem nic takového nemusela řešit, většinou se věci rozpadly po uplynutí záruční doby, nebo to byly vady, které k reklamaci nebyly. Takže teď tápu…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
479
5.12.19 22:34

Koukni na ČOI, viz. https://www.coi.cz/faq/reklamace/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18525
5.12.19 22:36
@Madeiřanka píše:
@Bubla Bůčková Ne, nepochopila jsem to blbě, ptala jsem se opakovaně. Paní mi pořád dokola tvrdila, že mi plnou cenu bot vyplatit nemůže, že si musím něco vybrat (jakože výměna zboží) a rozdíl v ceně mi vyplatí.
Reklamační řád mě nenapadl…
Nikdy jsem nic takového nemusela řešit, většinou se věci rozpadly po uplynutí záruční doby, nebo to byly vady, které k reklamaci nebyly. Takže teď tápu…

Já bych teda vzala vložky do bot za 30 a vyprdla se na to asi…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1460
5.12.19 22:45

Jsou povinny ti nabidnout stejnou obuv nebo vratit penize. Pracovala jsem v obchode, tak vim jak to chodi. paragraf nevim. pokud se budou cukat, pohroz COI

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
685
5.12.19 23:08

http://www.reklamovat.cz/. Viz část praktické tipy pro uplatňování vad - když nemohou opravit a nemají nové (stejně) zboží, tak máš nárok odstoupit od smlouvy - tj. dostat peníze zpet. Jestli ta prodavačka není blbá a výměnu zboží nechápe jako výměnu za cokoliv, místo výměny za tu samou věc

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6.12.19 13:16

@Bubla Bůčková Vložky brát nechci. Já právě teď před zimou už nakoupila, co jsem potřebovala, takže kupovat cokoli dalšího by bylo jen vyhazování peněz z okna. Impregnaci mám, vložky mám, boty pro děti mám… Jen nemám své boty, ale to bohužel v dané prodejně nelze vyřešit. Bohužel už je rozebráno.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6.12.19 13:17

Díky všem. Volala jsem na tu linku dTestu - dovolat se je strašný problém, ale nakonec se podařilo. Pán mi potvrdil, co jste mi tu psali - buď vyměnit za úplně stejný kus, a když to nejde, tak vrátit peníze stejnou cestou, jakou jsem platila (tj. když jsem platila kartou, vrátí peníze na účet, když jsem platila v hotovosti, vrátí keš).
Je to paragraf 2169 Občanského zákoníku.
A ještě mi říkal, že mám hrozit ČOIkou. No, to se mi moc nechce, vyhrožování mi není vlastní. Budu doufat, že to projde. Dám vědět, jak jsem dopadla.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6.12.19 23:47

Došla jsem do obchodu, byla tam jiná paní. Řekla, že mi to má vyměnit. Odpověděla jsem, že fajn, že si ráda vezmu ty stejné boty. (Nechce se mi shánět nové boty, když už je v obchodech rozebráno.) Samozřejmě, že je neměli (loňský model). Řekla jsem, že chci vrátit peníze, a kupodivu to nebyl problém. Takže předchozí zkušenost - evidentně chyba prodavačky, buď něco neví, nebo to na mě zkoušela, nevím. :nevim: Tato to vůbec neřešila a peníze mi v pohodě vrátila. Škoda, že jsem na ni nenatrefila napoprvé, mohla jsem si ušetřit nervy a starosti…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4
13.1.20 19:28

Zoufalá z reklamace

Už jsem pěkně otrávená - koupila jsem si poměrně drahý smart produkt, který se bohužel po 3/4 roce používání rozbil. Řešila jsem reklamací, zboží vyreklamovali, ale po doručení z reklamace formou opravy vykazovalo totožnou chybu. Okamžitě jsem tentýž den nahlásila prodejci, že produkt neopravili řádně a napsala, že odstupuji od kupní smlouvy z důvodu nedodržení reklamační lhůty. Prodejce však převzal zboží jako druhou reklamaci s další 30 denní lhůtou. Mají na to právo? Už jsem měsíc a půl bez zboží a prodejce neustále slibuje, že reklamaci vyřeší velmi rychle (ne až po 30 dnech). Dnes jsem k nim vzteklá volala a dozvěděla se, že je zboží stále v servisu a nemůžou ho urgovat, protože na ně nemají telefonní číslo :cert:. Vůbec nechápu, proč se takhle k zákazníkům v dnešní době chovají :pocitac:. Stalo se vám něco podobného?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat