Rodičák nově 2012

Napsat příspěvek
Velikost písma:
28896
29.11.11 23:34

Ahojte, mám taky dotaz, vůbec totiž nerozumím ani těm úředním lejstrům:( Já jsem studentka, v únoru budu přerušovat studium kvůli těhotenství. Manžel pracoval celý rok 2011 pouze na DPP nebo DPČ, od nového roku bude bez práce. Mám nárok si zvolit jinou než čtyřletou variantu rodičáku? Na mateřskou nárok nemám, pracovala jsem pouze na DPP bez placení nemocenského, to mi platil stát díky studiu. Děkuji za odpovědi, jsem z toho fakt jelen. :oops:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
101747
29.11.11 23:39

Nemáš, protože ani jeden z rodiny nebude mít nárok na PPM. Možná kdyby manžel našel nějakou práci, tak by záleželo kolik toho za poslední 2 roky odpracoval na DPČ s výdělkem nad 2000,–.
A jinak nemocenské ti stát neplatil, platil ti pouze zdravotní.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
9859
29.11.11 23:41
j.a.n.i1 píše:
Nemáš, protože ani jeden z rodiny nebude mít nárok na PPM. Možná kdyby manžel našel nějakou práci, tak by záleželo kolik toho za poslední 2 roky odpracoval na DPČ s výdělkem nad 2000,–.

A na čem že se musí manžel podílet těch 270 dní? na nemocenském? To jsem myslela je zdravotní a teď koukám z tvého příspěvku ne…

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
113
29.11.11 23:51

Zdravím :P
Taky bzch potřebovla poradit 15.4. 2011 mi narodila dcera a MD jsem měla docela slušnou DVZ byl cca 550,– kč. Od září 2011 pobírám rodičák zvolen na tři roky měsíčně 7600,– a teď nevím zda mám přestoupit na novou variantu či zůstat u saré
:nevim: poradíte mi prosím někdo :think:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
1142
29.11.11 23:57

Jani, díky za info, jsem si to myslela :-)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
2673
30.11.11 10:44

Ahoj.Jani koukám že tomu hodně rozumíš,tak mi snad poradíš :D
Mám 4.letou variantu,dcerce bude teď v prosinci rok.Od 10.měsíce pobírám 3800kč.Pokud bych po novém roce přešla na nový systém polepším si finančně?Ale nebyla bych doma už do 4 let ne?
Moc děkuju :D