Rodičovská a studium na VŠ

19200
8.5.10 12:01

Rodičovská..

Chtěla jsem se zeptat zkušenějších nebo znalejších, jestli nevíte, zda když jsem student VŠ, mám nárok na rodičovskou dovolenou? A mateřskou, pokud bude na 3 roky, budu mít 7600 kč? Děkuji :-)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
15674
8.5.10 12:08

Mateřská je jen 28 měsíců (záleží, kdy na ni nastoupíš), ale to si nejsem jistá, jesti na ni jako studentka máš nárok. Pokud ne, tak si nebudeš moc volit ani délku rodičovské (ta pak navazuje na MD) a budeš mít automaticky tu 4letou (tj do 21 měsíců dítěte ve výši 7600Kč, pak do 4let už jen 3800Kč). Na rodičovskou máš nárok, pokud o dítě celodenně pečuješ, tj nedáváš ho do školky nebo jeslí na víc jak 5 dní v měsíci (do tří let) nebo max 4 hodiny denně (od 3 do 4 let).

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
24320

Rodicovskou dovolenou mit budes.ALe zklamu te narok na tri roky nemas.Budes dostavat 7600 21mesicu po te 3800 do 4let.Materskou mit nebudes penize budes dostavat az po porodu.Ledaze by jsi delala brigady kde si prispivas na zdravotni a socialni tam by jsi mela 6-8 tydnu pred terminem narok na materskou a do 28mesicu a pote rodicak.
Jinak pokud jis nedelala tak mas smulu az po porodu a delku si navolit nebudes moc leda ze bysel pritel nebo manzel.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
4631

ahoj,
pokud jsi student VS a nemas pred porodem odpracovano tusim 270 dni nemas narok na materskou a na rodicak jen 4-lety… ale pokud chces 3 lety muze jit na rodicak tatinek (aniz by prestal pracovat) a hned dalsi mesic se to prepise na tebe aby jsi nemusela na pracak… snad je to trochu srozumitelne… kdyby neco pisni SZ

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
19200
8.5.10 12:12