Rozvod

Napsat příspěvek
Velikost písma:
5476
8.10.10 12:35
vegiska píše:
já jsem právník, skoro už advokát, a lze to pouze notářským zápisem, za stavu, co píše anonymní. To, co jsi uvedla Ty se týká, závažných důvodů (např. když jeden z manželů se chová nehospodárně a ohrožuje tím SJM) nebo pokud jeden z manželů se stane osobou podnikající - tudíž podstupuje pro majetek spadající do SJM větší rizika :wink: a hlavně by muselo dojít k soudu. Takhle si to mohou upravit mezi sebou, ale právě jen formou notářského zápisu…

A ty víš, že to tak není?Že ani jeden z nich nepodniká? Tak určitě i víš, jaký je rozdíl mezi tím, když je to rozhodnuté soudem a když sepsané pouze notářským zápisem… ale do toho jsem se vůbec pouštět nechtěla, proto jsem napla, že jim rozdíl vysvětlí právník, hlavně co to pro ně fakticky znamená.

Mmch, nikde nebylo napsané, že se u smluveného rozvodu řeší, zda je manželství hluboce a trvale rozvráceno, jen jsi nepochopila můj příspěvěk (tím neříkám, že je to tvoje chyba, možná jsem to napsala moc stručně…)

Přeju hodně štestí u advokátek. Kdy tě čekají?

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
852
8.10.10 12:49

brzo :wink:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
852
8.10.10 12:53

aha, takže podnikají, pak teda ať se rozhodnout, kterou variantu zvolí, jestli soudem nebo notářským zápisem. El-brno Ty jsi z oboru, že to tak bezvadně znáš? :kytka:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
5476
8.10.10 12:56

Já jsem to nemyslela ironicky, jen ze zájmu jsem se chtěla zeptat.

Za situace, kterou uváděla zakladatelka, je fakt stokrát výhodnější soud… už jen ve vztahu k budoucím věřitelům jim to hodně ulehčí život (nevýhoda zúžení SJM formou notářské dohody je v tom, že taková dohoda je neúčinná vůči všem, kdo o ní neví, že jo…) a může je to dokonce vyjít levněji než notář… na pouhých 1.000,– Kč, když si na netu najdou vzor žaloby… a když jsme jim to tady právně rozebrali…:-)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
5476
8.10.10 13:00
vegiska píše: