Různá úroveň ZŠ.
- Fotoalbum (0)
- Sledovat e-mailem
- Přidat k oblíbeným
- Zapnout podpisy
- Hledání v tématu
Různá úroveň ZŠ.
Jakou máte zkušenost, s rozdílnou úrovní, složitostí základek? Je to
skutečně tak?
Myslela jsem si, že to musí být srovnatelné díky RVP. Nicméně mě dnes
švagrová upozornila na to, že každá škola má jiné nároky. Synovec mi
připadá inteligentní a má samé 1 od první do teď (5. třída). Myslím,
že by měl jít na gympl. Ona mi říká, že má jen lehkou základku.
A třeba za co má on za 1, tak za stejný výsledek by údajně na jiné
škole mohl mít za 3. To se mi moc nezdá. Jo, a jedná se o Prahu.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Reakce:
Taky mi to přijde jako hloupost. Školy jedou podle osnov, mají třeba jiné metody výuky- Hajného atd., ale učí se pořád ty stejné věci.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Souhlasim se svagrovou, uroven je nesrovnatelna…bohuzel.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Já tomu i celkem věřím. Dcera chodí do školy do 1 třídy a její
stejně stará kamarádka chodí do jiné ( ve stejném městě ) a v učení
je obrovský rozdíl.
Co se týká matematiky tak ne, ale v české jazyce je jedna škola napřed
minimálně o rok a jedna ze škol vyučuje cizi jazyk druhá ne…
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Úroven je opravdu velmi rozdílná. Ale opravdu ne tak, že by jedničkář měl jinde trojky.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
U nás je taky co škola, to jiná úroveň. Hlavně se teda každá škola
zaměřuje na nějaký jiný předmět. Syn jde na jazykovku, další je na
matematiku, jiná se specializuje spis na sport. Takže každá má na vyšší
úrovni něco a ten zbytek spis podprůměr
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Učí se stejné věci (vyjmenovaná slova, nasobilku…), ale ne stejnými způsoby (někde je to fajn a hodně se naučí, někde je to sice fajn, ale neumí nic, někde je to hrozný, ale aspoň se naucej a jinde je to děs a ještě se nic nenaučí).
A výstupy, ty taky nejsou stejné, v každé škole jsou jiné nároky (je rozdíl spočítat pět příkladů typu 6*7 za deset minut a s tabulkou nasobků v ruce, nebo tytéž příklady sypat z hlavy za pár sekund a psát jen výsledky podle diktátu - v obou školách můžou mít děti jedničky).
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Lama Lama píše: Úroven je opravdu velmi rozdílná. Ale opravdu ne tak, že by jedničkář měl jinde trojky.
Dovolím si tě opravit, někde jsou ty rozdíly takové, že jedničkář na základce v primě propadá. To vynechám, kolik se jich z konkrétních škol na víceletý gympl nedostane, protože zle vyhučí už na přijímačkách. Rozdíly jsou fakt obrovské.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Prosím o zachování anonymu.
Pohybuju se ve školství a chodím na návštěvy různých základních škol
přímo do hodin. Úroveň je rozdílná.
V každé třídě jsou děti šikovnější a méně šikovné. Ale co je
šikovné v jedné škole by bylo průměrné v jiné škole.
@kotaska91 Osnovy už
dávno neexistují. Místo nich je RVP (rámcový vzdělávací program) - tzn.
státem dané povinné minimum a z něj vychází ŠVP (školní vzdělávací
plán) - tzn. něco jako dřívější osnovy.
Např. malá násobilka, některé ZŠ ji zařadí už do 2. třídy, jinde
až v 3. třídě.
Ono i 1. třída, někde berou sčítání a odčítání do 20 s přechodem
přes 10 okamžitě. Někde jen bez přechodu a ten si nechávají až do
2. třídy.
Nedá se říci, že za co má někde 1 by jinde měl 3. Ale jinde by třeba nestíhal tak pohodově, jak stíhá na nenáročné škole. Ovšem šikovné dítě se na nenáročné škole může nudit.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
Tak třeba moje základka byla dlouhou dobu budovou spojená s místním
gymplem a i někteří učitelé byli společní. A tak nějak se to s ní
pořád táhne, že na druhém stupni si zachovává v podstatě požadavky
osmiletého gymnázia. Když jsme byli v osmičce, tak si z nás dělali
srandu, že kdo chtěl jít na střední na průměr, tak měl utéct včas, že
oproti okolním základkám jsme v nevýhodě. A odpovídalo to realitě.
Všichni, kdo se mnou potom nastoupili na gympl na průměr bez přijímaček,
byli z okolních základek, ale v obsahu zvládnutého učiva byli přitom za
námi. Nad spoustou věcí se divili, že my už jsme se to učili. Měli jsme
i přísnější známkování. Takže jo, ty rozdíly jsou.
Příspěvek upraven 16.04.21 v 15:11
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Anonymní píše:
Prosím o zachování anonymu.
Pohybuju se ve školství a chodím na návštěvy různých základních škol přímo do hodin. Úroveň je rozdílná.
V každé třídě jsou děti šikovnější a méně šikovné. Ale co je šikovné v jedné škole by bylo průměrné v jiné škole.
@kotaska91 Osnovy už dávno neexistují. Místo nich je RVP (rámcový vzdělávací program) - tzn. státem dané povinné minimum a z něj vychází ŠVP (školní vzdělávací plán) - tzn. něco jako dřívější osnovy.Např. malá násobilka, některé ZŠ ji zařadí už do 2. třídy, jinde až v 3. třídě.
Nedá se říci, že za co má někde 1 by jinde měl 3. Ale jinde by třeba nestíhal tak pohodově, jak stíhá na nenáročné škole. Ovšem šikovné dítě se na nenáročné škole může nudit.
Ono i 1. třída, někde berou sčítání a odčítání do 20 s přechodem přes 10 okamžitě. Někde jen bez přechodu a ten si nechávají až do 2. třídy.
děkuji za info, je fakt, že třeba ta násobilka se na každé škole bere v jiné třídě nebo že Aj je někde od první třídy, někde až od 3., u nás teda od 3. a jsem za to ráda.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Já si myslím, že rozdíl je. Z okolí vím, že někde za 1 chybu už jde známka dolů a jinde je ještě jednička. Což ve výsledku skutečně dělá rozdíl. Osobně si i myslím, že je rozdíl mezi školou ve městě a na vesnici. Jde čistě o můj názor, ale dle mě, jsou ve městě ti lepší učitelé, školy mají mnohem lepší a modernější pomůcky, apod.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Zumpa píše:
Dovolím si tě opravit, někde jsou ty rozdíly takové, že jedničkář na základce v primě propadá. To vynechám, kolik se jich z konkrétních škol na víceletý gympl nedostane, protože zle vyhučí už na přijímačkách. Rozdíly jsou fakt obrovské.
Tak znovu, ne, nevěřim, že dítě, které udělá legálně přijímačky
na pražské gymnázium v primě propadne. ( samo, pokud vyloučíme nějaké
extrémní případy, kdy se u dítěte projeví nějaká psychická
choroba).
Stejně tak nevěřim, že je v dnešní době možné, aby dítě jedničkář
na jedné základce přechodem na jinou začlo mít trojky. Nemluvíme o jedné
trojce, nemluvíme o několika dvojkách ( to věřim, že se stát může).
Mohlo se to dít v době před cca 6ti lety, kdy ještě nefungovali spády,
takže byly školy výběrové, kde nebyly na průměrné a podprůměrné děti
zvyklé- viz Marjánka, nebo Drtinka. Na těchto školách po zavedení spádů
museli sakra snížit nároky, protože v každé třídě se díky spádovosti
ty podprůměrné děti vyskytují. Kdyby tam i „jedničkář“ dostával
trojky, tak co by asi tak dostávaly ty podprůměrné děti…
Spíš bych to definovala tak, že na některých školách i ty
dvojkaře/trojkaře/jedničkáře naučí mnohem víc, než
jedničkáře/dvojkaře/trojkaře na základce jiné. Jednak proto, že učit
umí, jednak proto, že i to dítě zjistí, že ty známky zadarmo
nebudou.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Rozdily jsou obrovske, zalezi na skladbe deti, predevsim. Ucila jsem na zakladkach ruznych urovni, od vyberove po skolu ve vyloucene lokalite. Tam to byla fakt uplne odlisna prace i uroven zaku nez jinde. Nebylo na co navazat, co rozvijet. Aspon trochu sikovne decko tam jelo na vyznamenání, ale po prechodu na prumernou zakladku slo s prospechem dolu. Presne vim, na jakou skolu v nasi dure bych svoje decko nedala.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Jsem učitelka a ještě loni jsem učila na pražské základce. Rozdíly
opravdu jsou, a to nejen mezi školami, ale i třídami s různými učiteli.
Tím neříkám, že chlapec není chytrý, ale jenom to, že školy nejedou
stejně.
U nás ředitelka tlačila na to, aby v každé třídě byli jedničkáři,
takže se různé posouvaly hranice bodů apod.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
Další podobná témata podle názvu
- Vícejazyčná školka a ZS v Olomouci
- Učitelka 1. stupeň ZŠ
- Různé testy
- Spolujízda Ostrava centrum - Poruba, ZŠ HELLO
- Neprobrané učivo na ZŠ
- Úroveň člověka a sex
- Hledá se kamarádka z Prahy na různé aktivity