Vinted a daně

Anonymní
18.9.22 16:43

Vinted a daně

Zdravím.
Jsem student a prodávám na Vinted, svoje starší kousky- oblečení, kabelky, boty, knížky. Jako občas to jsou lehce dražší věci a některé úplně obyčejné. Dle mě je to skvělá forma toho, jak uvolnit místo ve skříni.
Ovšem nedávno mi přišlo upozornění z vintedu ohledně ověření identity, že se moje výdělky budou blížit k 1000 euro ( včetně stornovaných transakcí). Tak mě jen tak napadlo, zda se pak nemají odvádět daně nebo jak to je….
Opravdu nevím, jsem student a daňové přiznání jsem nikdy ani nepodávala.
Nevíte někdy jak to je tedy s prodejem oblečení z druhé ruky na Vinted? Od jaké částky se to má danit atd?
Samozřejmě si pro jistotu zavolám i na finanční úřad, ale chci to mít hold v pořádku :D

Příspěvek upraven 19.09.22 v 10:17

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
14854
18.9.22 18:03

Danit nemusíš příležitostný prodej. Ale pokud takhle prodavas často a ještě věci jiných lidi, tak už ta činnost charakter prilezitostneho prodeje vlastních věcí poněkud ztrácí :lol: za což hovoří i ta částka, že :lol: ona ta hranice je celkem tenká :nevim:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
2375
18.9.22 19:01

Pokud prodáváš vlastní věci, tak platí, že příjem z prodeje hmotné movité věci je dle § 4 odst. c zákona o daních z příjmů od daně osvobozený. Žádné limity zde neplatí. Je potřeba odlišit od situace, když někdo věci k prodeji nakupuje (podnikání) a od situace, když někdo má jednorázový příjem, např. z prodeje úrody (příležitostný příjem). Doporučuju přečíst v originále.
 https://businesscenter.podnikatel.cz/…ij/f1457173/#p4

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
19.9.22 10:09
@Semtex píše:
Danit nemusíš příležitostný prodej. Ale pokud takhle prodavas často a ještě věci jiných lidi, tak už ta činnost charakter prilezitostneho prodeje vlastních věcí poněkud ztrácí :lol: za což hovoří i ta částka, že :lol: ona ta hranice je celkem tenká :nevim: