Vyčerpaná ze studia VŠ

Anonymní
23.6.18 18:44

Vyčerpaná ze studia VŠ

Ahoj,

předem se omlouvám za anonym, ale nechci, aby mé současné rozpoložení četl někdo, kdo se mnou pracuje.

Nejdu si ani tak pro radu, jako spíše to ze sebe potřebuji dostat. Studuji při zaměstnání a se 2 dětma VŠ. Už sedmým rokem a asi tak před měsícem na mne přišla neuvěřitelná únava a odpor k celému studiu. Zkrátka začínám být vyhořelá.
Studuji už 7 let, když jsme začala mladší dcera měla 2 roky. Nejprve bakalář, potom magistr a nyná jsem v polovině doktorského studia. Když jsem se hlásila na doktorské studium, tak si všichni klepali na čelo, že jsme se zbláznila a že titul Mgr. mi stačí. Jenže mne to studium bavilo, strašně mě dobíjelo. Pracuji ve školství, celé dny trávím tím, že někoho vyučuji a na VŠ jsem byla v pozici studenta, kdy někdo předával znalosti mě. Nebyl jsem žádný premiant, ale všechny zkoušky jsem zvládla a to že někdo vzdělává mne, mne dobíjelo. Jinak tedy VŠ ke svému oboru nepotřebuji, nestudovala jsem kvůli svému zaměstnání. Když jsem odstátnicovala, tak mi bylo líto se vším přestat. Nejdříve jsem chtěla jen na jinou VŠ, ale nakonec se rozhodla pokračovat tam kde jsem skončila, jen dalším navazujícícm studiem.
Začátek byl hodně těžký, musela jsme si zvyknout, že najednou nás není v ročníku 120, ale jen 5 a že tedy už nejsem anonymní. Jsem v kombinované formě studia, ale jako první ročník kombinované formy, nějak neví co s námi, a tak studujeme společně s denním studiem. Jediný rozdíl je, že my nemáme stipendium a denní studium ano.

Za dva roky mám splněný celý studijní plán, hodně jsem toho zvládla rychleji, v letošním roce jsem musela 4 hodiny týdně přednášet, mimo svou pracovní dobu, což bylo náročné, ale mám to úspěšně za sebou.