Výsledky spermiogramu - vysvětlení

• Fotoalbum (1)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
22.3.22 19:17

Výsledky spermiogramu- vysvětlení

Ráda bych poprosila o radu.
Manželovi dorazil spermiogram.. Upřímně těm výsledkům moc nerozumím 😔
Volal mi můj doktor a říkal že to není úplně dobré ale příčinou může být varikokéla, doporučil manželovi návštěvu urologa, aby to případně potvrdil či vyvrátil.
Výsledek spermiogramu je teratozoospermia. Podrobně to dávám viz níže, je tu někdo kdo je schopný mi jak deb*lovi vysvětlit co to všechno pro nás vlastně znamená?? 🙏

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
377
22.3.22 19:55

Ahoj, nejsem sice odborník, ale manžel byl na spermiogramu taky a studoval to předtím docela dlouho (chtěl být připraven na všechny varianta :mrgreen: ), něco jsme o tom četli spolu… u vás asi bude hlavní problém v té morfologii (tím teda alespoň nás nejvíc „strašili“) - to znamená, že spermie mají špatný tvar (u vás 95% spermií má patologicky špatně hlavičku, 50% krček a střední část…). Z toho, co nám vysvětloval gynekolog jsem to pochopila tak, že když je ta stavba spermie špatná, má problém se „zavrtat“ do vajíčka / doplavat k němu / nést genetickou informaci… Ale určitě bych se zeptala na doktora, ať vám to vysvětlí, my měli výsledky v pořádku, ale probíral to s námi docela dlouho :palec: víc ti bohužel nepovím, ale budu držet palce, aby to bylo něco, co se dá řešit :hug: (což jsme zjistili, že je dnes skoro vše :hug: )

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3734
22.3.22 19:58

Tak v tom druhém sloupečku máš porovnání s normálními hodnotami, tak si z toho můžeš udělat obrázek…
Má sice velký počet spermií v ejakulátu, ale 95% jich ma poškozenou hlavičku. Tzn, že neproniknou sami do vajíčka. Nejsem teda embryolog, ale řekla bych, že tohle je spermiogram dobrý tak akorát na IVF.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1346
22.3.22 20:13
@Anonymní píše:
Ráda bych poprosila o radu.