Právní poradna pro odškodnění a náhradu škody
Mgr. Petr Novák
@Anonymní píše:
Dobrý den, jsem student a sem tam prodávám své maturitní otázky ze střední. Vydělalo mi to nějaké peníze, avšak nejsem si jist, zda jsem za to povinen danit, případně jak by se zjistilo a jaký by to mělo dopad, kdybych zisk nedanil. Moc se v téhle sféře nepohybuju a moc nevím, jak postupovat.
A tys ty otázky prodával více lidem? Nebo jsi měl nějakou složku, kterou jsi za nějakou stovku celou jednorázově předal nějakému spolužákovi?
@Anonymní píše:
Dobrý den, jsem student a sem tam prodávám své maturitní otázky ze střední. Vydělalo mi to nějaké peníze, avšak nejsem si jist, zda jsem za to povinen danit, případně jak by se zjistilo a jaký by to mělo dopad, kdybych zisk nedanil. Moc se v téhle sféře nepohybuju a moc nevím, jak postupovat.
Pokud tím neotáčíš desítky tisíc, tak to neřeš.
@Cenarius právě že je to už v řádech desetitisíců, proto nevím, zda to řešit nebo ne.
Časem (třeba do půl roku, max do roka), bych chtěl pořádat přípravné kurzy a materiály prodávat dál, ale na to už si chci udělat živnost. Nicméně nevím, zda musím řešit i ty peníze, které jsem teď posledních pár měsíců dostal. Jestli nebude velký průser, že je nyní nepřiznám.
No, jelikož si na to mel mit ZL uz ted, tak bych radeji nic nepriznavala, at si ten pruser neprivolas. No a když te nekdo nabonzuje, tak uz to bude celkem jedno.
@j.a.n.i1 nicméně když si dodělám ŽL a poté už to budu teda přiznávat, problém nebude, nebo se dá nějak dopátrat i ty zisky před tím?
@j.a.n.i1 píše:
No, jelikož si na to mel mit ZL uz ted, tak bych radeji nic nepriznavala, at si ten pruser neprivolas. No a když te nekdo nabonzuje, tak uz to bude celkem jedno.
Když teda budu žít v tom že mě sám od sebe nikdo nebonzne…
@Anonymní píše:
Když teda budu žít v tom že mě sám od sebe nikdo nebonzne…
Tak pokud si to nekde inzeroval, tak by si toho mohli terericky vsimnout, ale pravdepodobnost mala.