Pes-švýcarský ovčák, slovenský čuvač nebo zlatý retriever?

13
14.4.21 12:46

Pes-švýcarský ovčák, slovenský čuvač nebo zlatý retriever?

Ahoj lidi,
máte někdo zkušenosti s těmito třemi plemeny? budu se poohlížet, zatím studuju, ale osobní zkušenosti jsou nej :) má to být pes nebo fenka pro mě, zbytek rodiny ji neuvidí tak často, parťák do přírody, na lehčí sporty, výlety, oddaný svojí paní( mě :D ), zdravý, tak nějak od povahy učenlivý, soustředěný, oddaný, mazlivý a mírumilovný i k ostatním, zvířatům, dětem samo. Do byu, ale s častým pobytem venku, aktivní, ale ne hyperaktivní.
Všechny tři plemena se mi moc líbí, čuvač je takový můj dávný sen, švýcarák srdcovka a retriever je prostě fajn. ve hře je ještě špringeršpaněl a ne moc známé plemeno Landseer. Mám zkušenosti s hasky, křížencem kokra a kavalíra, boloňáčkem.
Kdo máte doma, budu ráda za tipy a rady :))

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1550
14.4.21 12:59

Čuvač je pastevec, takže úplně jiná povaha než ostatní zmíněná plemena. Bude určitě hůře cvičitelný, může být ostřejší na cizí. Toho bych vyřadila. Landseer je zase moloss, s tím se na nějaký extra sport nebo delší výlety taky počítat nedá.
Zbytek mi přijde fajn. U retrívra bude strašně záležet, z jakého chovu vezmeš - může to být akční střela z pracovní linie a nebo takový ten klasický pohodář, co rozesmátý poklidně kluše vedle rodinky :D Švýcarské ovčáky znám taky spíš takové, co se nepředřou, ale jsou to taky všestranní pohodáři s mírnou povahou. Osobně se mi nejvíc líbí špringlšpaněl, má větší drive, je fakt supersnadno cvičitelný a extrémně nekonfliktní :) ale zas je to oproti těm ostatním menší pes.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3955
14.4.21 13:11

Když už velké plemeno do bytu, tak co bernský salašnický? :think:

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
583
14.4.21 13:34

Upřímně do bytu tak max toho špringra.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2872
14.4.21 13:46

Čuvače do bytu ne.

• Citovat
  • Zmínit