"špatný" karyotyp ???

868
14.4.06 10:41

"špatný" karyotyp ???

Ahojte holky,

potřebuji poradit :!

Moje kamarádka 2× po sobě potratila - v obou případech špinila, byla v klidu na lůžku. 1× se potvrdila vada kolem 18tt a musela na potrat, podruhé přestalo bít srdíčko cca kolem 12tt.

Odebírali jim krev na genetické testy a dnes jí volali, že má údajně jeden z nich nějakou anomálii karyotypu . Ale že prý snad to nebude problém…

Je z toho moc nešťastná, protože má strach, že nebude moct mít miminko a na konzultaci je pozvali až za 14dní. :(

Hledala jsem na webu, o co vlastně může jít, ale vzhledem k tomu, že nejsem odborník a tomuto tématu vůbec nerozumím, chtěla jsem vás požádat, jestli nemáte v tomto ohledu nějaké své konkrétní zkušenosti.

Děkuji moc za každou odpověď :! :! :!

Peťula + Pavlík 10,5měs

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

200
14.4.06 12:05
  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
14.4.06 13:21

Ahoj, my jsme byli v gennetu na genetice kvůli ivf a velmi polopaticky řečeno, pokud si to dobře pamatuju, tak problém s karyotypem je problém chromozomální výbavy jednoho z partnerů.

Může být problém např s jednou :,-(ou chromozómů (celkem jich máme myslím 22+1pohlavní) nebo i více. Nemožnost zdravého potomka z vlastního genet.materiálu je u tří a více vadných chromozómů. Pokud kamarádce řekli, že by to „mělo jít řešit“, tak nebude chrom.poškození natolik veliké, aby nemohli mít vlastní miminko, akorát to bude holt krapet delší cesta, možná přes ivf. Přeju hodně štěstí. :wink:

Cami + 2prcci 28tt

• Nahlásit
  • Citovat
Ivy
59
20.4.06 10:34

Ahoj Peťulo,