Šicí stroj přestal šít - poraďte

483
28.2.14 16:40

Šicí stroj přestal šít- poraďte

Ahoj, mám problém se šicím strojem. Když jsem naposledy šila, bylo vše v pohodě a dnes jsem ho natěšená vyndala (poté, co jsem celé odpoledne vymýšlela pro sebe sukni) a zjistila jsem, že nešije. Jsem úplný začátečník, nerozumím tomu, tak mě nanapadá, čím by to mohlo být. Takové to kolečko napravo se normálně točí, ale když stroj zvednu (otevřu), tak se dole nic nehýbe, jen takový náznak. Jehla se samozřejmě taky nehne. Navíjení spodní nitě funguje normálně.. Napadlo mě, jestli to nechce někde nemazat? ALe kde? Kde by mohla být chyba? Co mám udělat? Jsem zoufalá, těšila jsem se, že si ušiju svou první sukni (a celkově prvně něco na sebe, zatím jsem dělala spíš jen věci do bytu) a ono to nejde.. Ach jo, tu sukni potřebuji kvůli něčemu na neděli :-/

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
19609
28.2.14 16:45

Nemáš to nastavené na navíjení nitě? To se totiž točí jen pohon, ale stroj nešije.
Většinou to bývá napravo, nástavec na niť, který se posune do strany…pak to navíjí. Posune nazpět…šije.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
483
28.2.14 16:55
@Katchus píše:
Nemáš to nastavené na navíjení nitě? To se totiž točí jen pohon, ale stroj nešije.
Většinou to bývá napravo, nástavec na niť, který se posune do strany…pak to navíjí. Posune nazpět…šije.

To právě nemám, nejdřív jsem si navinula spodní nit, přepla zpět a chtěla šít. Ale nicse neděje, jehelní tyč se ani nehne. Teď jsem zkusila podle návodu stroj namazat a žádní změna. Když sejmu ten horní kryt a kryt nalevo, tak se uvnitř taky nic nehýbe- jediné, co se hýbe, je to kolečko napravo (a ani třeba pod tím řemínkem se to neprotáčí, zvenku se to chová normálně)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
19609
28.2.14 16:59
@Elinečkaaa píše: