Skyr pro kojence?

20.4.21 14:35

Skyr pro kojence?

Ahoj maminky, prosím vás o radu. Trošku bojuji se zaváděním příkrmů u téměř 9 měsíčního synka. Nechce se moc rozjíst, k obědu sní vždycky sotva pár lžiček a okamžitě se vzteká, že chce mléko.
Začátkem 8 měsíce jsem na doporučení lékařky začala pomalu zařazovat i mléčné výrobky a měla jsem hroznou radost, když nadšeně začal papat bílý jogurt k večeři. Ccca 14 dní žádná reakce nebyla, takže poslední týden začal dostávat jogurt ke každé večeři.
Předevčírem se mi ale osypal a já mám trošku podezření právě na ty jogurty, protože nic jiného jsme ve stravě nezměnili.
Myslíte, že bych mohla zkusit Skyr, který neobsahuje tolik laktózy? Dáváte ho někdo?
Byla jsem fakt nadšená jak mu najednou konečně aspoň něco vyloženě chutnalo, tak se mi těch jogurtů nechce úplně vzdávat :,(
Předem moc děkuji za tipy a rady :srdce:

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
4465
20.4.21 14:42

Problematická je bílkovina kravského mléka a z tohoto hlediska je skyr mnohem horší než jakýkoliv jiný jogurt - je nadupaný bílkovinami. Takže za mě ne. Pokud už musí dostávat jogurt (jakože bych určitě počkala aspom do roka), volila bych stravitelnější, než je kravský.

A určitě bych tedy u dítěte nepěstovala vědomě stravovací návyk, který nebude v pozdějším věku žádoucí, a to jogurt k večeři.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10615
20.4.21 15:01

Skyr určitě ne, dítě do 12 měsíců by nemělo ani tvaroh. Obsahuje to velké množství bílkovin a to zatěžuje ledviny. Pokud ale dáváš jogurty už skoro měsíc a osypal se teď, tak nevěřím, že to bude z jogurtu. Nemohl se spotit? Já to řešila u dcery, měla kopřivku po celém trupu a bylo to u toho, že se mi v kočárku zpotila v softsehllové bundě.

Příspěvek upraven 20.04.21 v 15:02

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
49626
20.4.21 15:02

A jsi si jistá, že to je z jogurtu, když ho dostává už tři týdny? :think: