Poradna gynekologa
MUDr. Jiří Škultéty
Dobrý den, beru již 6 let antikoncepční náplasti Evra a vždy mi vyhovovaly a jsem s nimi na 100% spokojená, ale teď poslední 2 cykly se mi stalo, že jeden týden vždy špiním, je to slabé, nebolí mě břicho a je to spíš hnědý výtok, byla jsem s tím u lékaře a ten mi udělal ultrazvuk a řekl že je vše v pořádku a že by to zatím nijak neřešil, byl mi doporučený ascorutin, který již týden pravidelně beru a zatím je to stejné, nestalo se někomu něco podobného? V červnu jdu na kontrolu a řekl, že pokud se to do té doby nezlepší, ze by vyměnil antikoncepci, ale s Evrou jsem velmi spokojena a vzdávat se ji nechci, stalo se někomu něco podobného? A jak jste to řešili?
Antikoncepci vyměň hned, přestala ti sedět. Já u takovýho špinění zjistila, že normálně ovuluju.
Pokud je jisté, že to nezpůsobuje nic jiného. Tak ti prostě přestala ti prostě vyhovovat.
To se bohužel stává. A jak už tu psala Janli je lepší tu antikoncepci změnit hned. Protože to ano může to být i známka toho, že antikoncepce “cyklus” neudrží a může normálně probíhat ovulace.
Ted jste me holky vyděsily, já právě když jsem byla u gynekologa mi řekl ze by zatím počkal a tuhle možnost ze bych mohla začít ovulovat mi ani nerekl a kdyz pročítám diskuze na netu, tak doktoři odpovídají, ze to účinnosti nesnižuje, tak nevim ted vubec..
Tak ona je jedna věc když člověk takhle špiní na začátku užívání. Kdy si to tělo na HA zvyká teprve. A další když se to stane po x letech. Protože to prostě znamená, že ti přestalo vyhovovat složení té konkrétní HA. A tam ta jistota, že dělá co má prostě není. Samozřejmě, že může být dále stejně účinná. Ale už se děje něco při čem je třeba zbystřit. Jinak oni gynekologové o tomhle většinou nemluví. A obecně se má za to, že účinnost se nesnižuje. Ale právě, že jsou případy kdy se tak děje.
@Karinkas píše: Více
Přesně tak, já přišla na ovulaci při ultrazvuku ledvin. Málem to se mnou šlehlo. Naštěstí jsem neotěhotněla.
@Janli píše: Více