Stěry z čípku

Anonymní
24.10.23 14:18

Stěry z čípku

Ahoj holky,

jsem trochu hypochond a něco jsem si zase přečetla a teď plaším…

Cca ve 21 letech jsem měla nějaké změny na čípku, vím, že mi doktorka dala nějaké globule a pozvala mě za tři měsíce nebo za půl roku znovu, už si to moc nepamatuju. Pak si matně vzpomínám, že mi říkali, že to je stejný nebo lepší, už fakt nevím, je to skoro 10 let. Pak jsem tam už nešla a našla jsem si jinou gynekoložku blíže k práci.. Vím, že jsem jí to říkala a ona že uvidíme. Už mám za sebou cca 7 kontrol u této nové lékařky, tzn. 7 cytologií a všechny byly v pořádku.

Je možné, že mi ty změny vymizely samy? A není možné, že ta nová lékařka používá nějakou jinou metodu a prostě se ty změny přehlédnou? Nebo toto na tom není závislé? Vím, že jsem byla blbá, ale teď po přečtení jednoho článku mi to začlo vrtat v hlavě…

Na poslední kontrole jsem se ptala lékařky i na ty nové testy, kdy se určí jaký typ HPV člověk má, ale říkala, že to nemá smysl před 35. rokem, že ty viry má v sobě většina lidí a je potřeba zjistit, u koho právě přetrvávají. Tak proč má tolik holek rakovinu už kolem 30? Nějak to nechápu… díky za odpovědi

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
357
24.10.23 16:00

Zmenu na cipku muze zpusobit i zanet, kdyz jsi ho tenkrat prelecila, muzes byt od te doby v poradku. Neboj se a chod na prohlidky.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
1086
24.10.23 16:45

Přesně tak, mně změny způsobí např. antibiotika. Prostě to není úplně v pohodě a už se to projeví. Na kontrole za 6 měsíců dobrý. Existují „lepší“testy na stěry, platí se cca 500,–, jmebuje se to LBC.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
27.10.23 13:08

@Me Mimmix teď těch 7 let chodím opravdu s železnou pravidelností, ale ty testy cytologie jsou tak málo citlivé, že nevím prostě, říkám si co kdyby… pořád nad tím přemýšlím a hrozně se bojím, že jsem to tenkrát podcenila :( a teď se to shodou náhod neobjevilo včas…

• Citovat
  • Upravit