Stížnosti na učitele

350
18.12.19 17:04

Stížnosti na učitele

Před půl rokem jsem se na doporučení přihlásila do facebookové skupiny Řešení problémů ve škole, stížnosti na učitele a školy. Po přečtení pravidel skupiny a příspěvků jsem se zhrozila - a to nejsem učitelka a ani s dětmi nepracuji. Jako rodič samozřejmě dbám na to, aby nebylo mým dětem křivděno a ubližováno, ale také si myslím, že by měly být schopné některé záležitosti řešit a poradit si s nimi. Neumím si představit, co z některých dětí vyroste, když jsou podporováni v tom, aby byly drzé na učitele, aby jim vše odporovali, aby hnali učitele k lepším známkám tím, že mají jistě nějakou diagnozu, na kterou musí brát ohled (ani ji nemají diagnostikovanou). Říkám si, zda se někteří rodiče už doopravdy zbláznili a chtějí své ratolesti vzdělávat doma sami i přesto, že mají jen „vysokou školu života“, podle toho, co píšou, jsou hloupí jak vantroky a ještě radí jiným. Jen namátkou ze skupiny:

• učitelka dá dítěti nespravedlivě 5, po vyjasnění se učitelka omluví a před celou třídou uvede, že udělala chybu - mně to přijde jako normální slušné chování někoho, kdo se zmýlil, stěžovatelka však dále peskuje, že to učitelka udělala schválně (co si z toho dítko asi odnese?… Neomlouvej se, nemá to cenu)
  • pravidlo: Neupozorňuj na případné gramatické chyby komentátorek (Jistě, je normální se vyjadřovat na veřejném prostoru, což je i Facebook, s chybama, abych ukázala, jaká jsem frajerka.
  • učitelka doporučuje (ano, pouze doporučuje), aby dítko každý den nahlas četlo z knihy (aby si třeba jednou umělo přečíst smlouvu a neprodělalo) - netušili byste, jak je učitelka lynčována.