Cipralex - nevolnosti

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Kate1978
Stálice 71 příspěvků 30.11.18 10:16
Cipralex - nevolnosti

Ahoj,

zacala jsem brat Cipralex 3mg v kapickach. Zatim to beru 7. den.
Prestoze to je slaba davka, tak mam v tele obrovsky stres a v noci vubec nespim.
Kdyz vyjdu ven nebo kdyz si sednu k pocitaci tak okamzite dostanu panickou ataku.
To jsem pred tim nemela. Trosku jsem mela uzkost kdyz jsem byla v otevrenem prostoru ale nemela jsem takoveto stavy.
Je to normalni po 3mg? Je to strasne mala davka. Cele telo mi pumpuje adrenalinem.
Na zadech v oblasti nadledvinek citim neustale stres.
Rovnez kdyz uziji denni davku, tak behem 15 minut se mi rozbusi srdce.

Zazili jste neco podobneho? Mam si delat starosti?

Diky moc.

Reakce:
barabrambora
Kecalka 464 příspěvků 30.11.18 10:35

@Kate1978 Ahoj, já jsem teda brala citalec v tabletách a musela jsem snížit dávku z půl tablety na čtvrt, protože to byl masakr. Na začátku se to většinou zhorší.

Kate1978
Stálice 71 příspěvků 30.11.18 10:54

@barabrambora - Jak dlouho ti to trvalo nez se to zlepsilo? Brala si 1/4 10mg tabletky?
Ten propad je ale obrovsky. Pred tim jsem normalne spala, bylo mi docela dobre az na uzkosti venku. Ted jsem totalne v haji. Busi mi srdce, lapam po dechu, panika i doma a to beru jen 3 mg.
Nedokazu si predstavit, ze se dostanu na 10mg.
Jak si spokojena s Citalec? Beres to na uzkosti nebo na depresi? Kolik toho beres ted?

maluvka
Kecalka 397 příspěvků 30.11.18 11:21

To je nějaký divný lék, když to takhle zhorší stav, to bych nebrala. Musíš to brát?

Lollitka
Zasloužilá kecalka 696 příspěvků 30.11.18 11:26

@Kate1978 Ahoj, já měla podobnou reakci také po Citalecu (je Cipralexu podobný), strašné zhoršení úzkostí, myslela jsem, že vyletím z kůže a to jsem začínala jen na 10 mg. Týden jsem to vydržela a pak si to sedlo a nakonec jsem brala 40 mg. Cipralex jsem brala také, 10 mg, ale byla jsem po něm tak šíleně unavená, že jsem ho po 3 měsících užívání vysadila. Popisuje se, že první týden až dva na nových AD se stav může přechodně zhoršit, ale pokud je to fakt extrém, nebo to nepřechází, kontaktovala bych Dr.

LennyL1
Kecalka 447 příspěvků 30.11.18 11:30

Je to úplně normální, stav se vždy po začátku užívání zhorší, proto k tomu musíš brát Neurol nebo Lexaurin, abys ty počáteční stavy přežila. Mně doktorka nasadila rovnou 20 mg a myslela jsem, že skočím z okna, od té doby z toho mám absolutní hrůzu, myslela jsem, že se zblázním. Takže se snažím bojovat všemi možnými jinými prostředky.

Kate1978
Stálice 71 příspěvků 30.11.18 11:44

Muj nejvetsi problem je, ze jsem po tom strasne prestimulovana. Je to jako bych vypila 10 kav. Ja jsem ale obecne hodne citliva na jakekoliv stimulanty. Kava mi napr. nedela vubec dobre a taky kdyz si dam napr. zensen, tak dostanu uzkost. Proste moje telo je dost citlive.Taky se chci zeptat jak jste na tom s myslenim kdyz berete AD dele? Dokazate se soustredit, muze clovek delat mentalne narocou praci? Diky moc.
@LennyL1 - Jakymi prostredky bojujes? Diky.

barabrambora
Kecalka 464 příspěvků 30.11.18 12:25

@Kate1978 Je to už rok skoro 2 roky, co jsem vysadila. Začátky byly šílené. Brala jsem k tomu xanax. Měla jsem úzkostnou poruchu. 2× jsem skoro vyskočila z balkónu. Dobře mi bylo za dlouho až jsem vyřešila svůj ,,problém,, pak se mi teprve ulevilo. Nebýt psycholožky, tak se v tom babrám ještě teď.

Daniela1102
Nováček 3 příspěvky 07.12.18 16:52

Dobrý den,dostala jsem cipralex a mám brát první 4 dny 2 kapky a pak zvyšovat. Teď když čtu že se ze začátku stav zhoršuje tak mám strach začít užívat.. Mám ho brát na úzkost, k tomu jsem dostala frontin.

barabrambora
Kecalka 464 příspěvků 07.12.18 17:09

@Daniela1102 Ahoj zhorší, ale pak se ti uleví. Musíš vydržet.

Daniela1102
Nováček 3 příspěvky 07.12.18 17:18

@barabrambora ahoj, bojím se toho že ty stavy budou horší jsem sama s ročním synem doma přítel pracuje tak proto se bojím to začít brát že budu sama a bude mi ještě hůř :( a kdy mi asi tak bude líp

barabrambora
Kecalka 464 příspěvků 07.12.18 17:26

@Daniela1102 A nemáš někoho, kdo by ti ze začátku pomohl? Aspoň nějakou kamarádku i jen na telefonu? Bude to ze začátku těžké. Ten frontin je něco jako Neurol? Ber ho ze začátku, aspoň ti trochu uleví. Počítej minimálně 3 týdny než trochu zaberou. Choď s prckem na procházky do přírody, hlavně se pořádně zaměstnej.

Daniela1102
Nováček 3 příspěvky 08.12.18 13:24

@barabrambora kamarádku na tel. To třeba mám ale i tak budu pociťovat ten strach :/ už si přijdu jako blázen. Mám strach si vzít lék když jsem sama doma.

Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

DIY: Karnevaly se blíží. Vyrobte dětem originální masku

Každý, kdo se v posledních letech zúčastnil dětského karnevalu, ví, že se to... číst dále >

3 nejčastější úrazy dětí a první pomoc: Víte, jak se zachovat?

Hlídáte je jako ostříž, ale stačí vteřinka nepozornosti a neštěstí je na... číst dále >

Články z Expres.cz

Zrušený koncert a konec zpívání? Karel Gott se bojí velkého zklamání

Jak už jsme informovali, zpěvák Karel Gott zrušil svůj velký červnový koncert... číst dále >

Co vám je do toho?! Kopřivová podrážděně reaguje na dotazy ohledně Jágra

Veronika Kopřivová (27) tak trochu začíná nezvládat sociální sítě. Od... číst dále >

Články z Ona Dnes

Dárky z vánočního kvízu jsou rozdané. Kdo bude mít dalšího Ježíška?

Jako odměnu jsme si pro naše věrné čtenářky a čtenáře již tradičně připravili... číst dále >

Vyprošťováky, které vás po divoké noci nakopnou do nového roku

Silvestrovská noc bude možná dlouhá a zábavná, ale první novoroční ráno může... číst dále >