Jak to řešit - syn a škola

Anonymní
23.3.17 08:54

Jak to řešit - syn a skolla

Dobry den. Prosím o Vaše názory, protože ja nejsem schopna to sama objektivně posoudit.
Syn bude mu 5 let v záři. Dle psychologa hyperaktivní s opožděným vývojem řeči. Chodi do školky kde jsou děti s poruchami. Ma to velkou výhodu, ze je tam max 12 děti s 3 dospělými. Jenže jsou tam děti s těžkým ADHD. Autismem. A jiné poruchy. Můj syn mluví ze třídy nejlíp. Normálně se domluví, ale ma špatnou výslovnost. Skoro jediný ma na nástěnce splněné úkoly ( jako něco namalovat, doplnit.. ). A o co mi jde. Syn udělal díky logopediím velky pokrok v řeči, ale problém je s chováním. Je divoký, dělá ze sebe mimino a zvířátka, což odkoukává od ostatních dětí. Což mi dost vadí. No a můj dotaz vlastně je v tom zda byste uvažovaly syna dat do " normální" školky, třeba s asistentem nebo nechali kde je, aby se mu ta řeč upravila. Jinak dodám, že se skoro každé spáni ve školce počůrá, doma budime a to vydrží.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2625
23.3.17 08:59

Máš v okolí nějakou školku, která by byla třeba to počůrávání ochotná tolerovat? Nebo dávat tréninkové kalhotky na spaní?

Já bych se ho teda snažila dát do normální, ale nevím, jestli máš v okolí takovou, kde ho budou chtít přijmout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
887
23.3.17 09:05

Syn je zdravý, má jen opožděný vývoj řeči a první rok školky ho kvůli tomu děti dost sikanovaly. Musel změnit školku, tam už je to lepší, má i jednu kamarádku. Já bych tedy dítě s takovým chováním jaké popisujes do školky nedala, protože už bych se bála šikany.
ALE
Synovec je autista, má asistentku ve školce a zvládají to. Myslím že mu normální školka určitě prospěla. A teď si vyber: )

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
23.3.17 09:16

Snažila bych se dát do normální školky, třeba s asistentem, pokud bude potřeba. Děti, co se počůrávají u nás učitelky budí a nosí na WC, pak je zase uloží. Mají zkušenost, že tak do dvou měsíců se to děti naučí zvládat.
(Naše děti se na obvyklé poměry taky počůrávaly dlouho, starší syn kvůli tomu ve školce ani nespal, měl na spaní plínku ještě ve škole. Je možné, že váš syn bude taky potřebovat více času na naučení, konzultovala bych situaci ve vyhlídnuté školce).

Inko XX kvůli dětem.

  • Citovat
  • Nahlásit
397
23.3.17 09:20

Těžko říct, sama mám kluka s autismem ve speciální školce. A u nás díky školky maximální posuny. Mluví taky nejvíce to ostatní má pozadu. Ono v normální školce je 30 děti a kdo ví jestli by tam nepochytil víc agrese… Můj syn se víc naučil hnusných věci v dětském koutku se zdravými​ dětma.
V normální školce asi se mu nebudou tolik věnovat…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
23.3.17 09:32

Děkuji za reakce. Je pravda, ze plnou třídu 30ti pětiletých" normálních" děti by byl problém asi. Syn prošel více školek a sám říká, že už jinou nechce. Z mého pohledu ( jsem dost úzkostná matka co vše moc řeší ) by byl ideál 15deti ae bez poruchy. To by bylo super. V soukromých školkách jsou jen menší děti, než se dostanou do státní.

  • Citovat
  • Nahlásit
29442
23.3.17 09:39

A nebyla by řešením nějaká logopedická školka, třída? Nemáte v okolí školku, která má speciální, logopedickou třídu? Tam je taky polovina toho, co bývá v běžných třídách, kolem 15 dětí. Bavila ses o tom s psychologem, jaký má na to názor? Pokud je syn ale ve školce spokojený a jinam nechce, tak bych dala především na jeho názor. Přechod mezi běžných 28 dětí v předškolním věku by nemusel být úplně šťastný. Tak aby tě to pak zpětně nemrzelo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24051
23.3.17 09:39

Mám syna s adhd a vyv. dysfazii v běžné školce, poslední rok je ve třídě asistentka ( kvůli němu a ještě jedné holčičce). Kdybych znovu vybírala a věděla kam se jeho stav bude ubírat ( nějaké DG má od cca 5,5 roku) tak bych volila speciální školku. Teď řešíme školu a přiklání se to k ZŠ pro děti s poruchami chování, řeči a spec. vzdel. potrebami. Neumím si ho představit ve třídě s 30 dětmi, ani s asistentem, o individuálnímu přístupu si nedělám iluze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7974
23.3.17 09:51

Dcera s ADHD a poruchou vývoje řeči chodí od začátku normálně do obyč s asistentem. V SPC mi řekli, že je na specku moc chytrá a že by to prostě byla škoda. Na začátku se ani nedomluvila, teď mluví v porovnání se začátkem naprosto úžasně. Ale sehnali jsme školku, která má třídy pro děti se zdravotním znevýhodněním (je tam max 18 dětí). Myslím, že obyč třídu o 30 dětech by nedala.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
23.3.17 09:56

No právě, že je to speciální školka pro děti s poruchami řeči, ale 90% těch děti nemá jen problém s řečí. Byla jsem na dnu otevřených dveří v normální školce a jednou logopedickou třidou. A ředitelka řekla, ženy ho tam nedala, ze jsou tam děti vice s jinými poruchami a on by se toho chytl ( loňský rok nez nastoupil sem do speciální. ) když nam ho vzali do te specialky na doporuceni psychologa byla jsem moc ráda. Jenže se právě ukázalo, že tam nejsou děti jen s poruchou řeči. Zakl.

  • Citovat
  • Nahlásit
24051
23.3.17 09:59

@kotyk o chytrosti to vůbec není přece.
Můj je taky chytrý, zvídavý, ale v normální velké ( malou tu nemáme) škole by se trápil. Ještě loni jsme byli na zápise v normální škole, ale během roku se to přiklonilo ke speciální.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24051
23.3.17 10:02

Porucha řeči bývá často ve spojení s jinými potížemi. Ne vždycky samozřejmě.
Ani ve vyložene logopedické třídě nebudou děti 100% jen s problémy s výslovností.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
23.3.17 10:11

Máš pravdu. Mam pocit, že bych potřebovala, syna vice zklidnit, naučit spolupracovat v kolektivu a dělati rizenou činnost, kterou dělá celá třída. Jenže to nejde, když jsou tam děti nezvladatelné. Proč on by měl sedět a malovat, když Péťa může vedle běhat…nejeli do divadla, protože by děti neuhlídaly. Zakl. @andelka83

  • Citovat
  • Nahlásit
24051
23.3.17 10:17
@Anonymní píše:
Máš pravdu. Mam pocit, že bych potřebovala, syna vice zklidnit, naučit spolupracovat v kolektivu a dělati rizenou činnost, kterou dělá celá třída. Jenže to nejde, když jsou tam děti nezvladatelné. Proč on by měl sedět a malovat, když Péťa může vedle běhat…nejeli do divadla, protože by děti neuhlídaly. Zakl. @andelka83

To je ale problém všude. Tyhle děti jsou jak ve speckach, kde na to jsou ale připraveni, mají přizpůsobený režim, metody a je jich ve třídě málo, i v klasických, buď jen tak, když nemají DG a jsou jen hyperaktivní, nebo s asistentem. U syna byla vd docela jasná, ale adhd se rozvinulo později, a je to víc viditelné tím jaké jsou na něj požadavky a co by měl ve škole zvládat.
Každopádně přejít do jiné ZŠ může, pokud by se zdálo že ta speciální nevyhovuje. Ale on je chytrý, nechci mu učení znechutit hned z kraje, že nebude zvládat, že bude za toho kdo vyrušuje.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3265
23.3.17 10:38

No normální školky v „normálníma“ pětiletýma dětma a jednou učitelkou bych ho nedala. co nějaká soukromá?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama