Přechod z RD na MD při změně zaměstnavatele

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 11.02.19 19:26
Přechod z RD na MD při změně zaměstnavatele

Dobrý večer maminky, jdu Vás poprosit o radu. Dnes jsem sice navštívila OSSZ, ale slečna vypadala, že mluvím snad čínsky a nakonec jsem si jak blbec i připadala :D
Jsem momentálně na RD s dcerou, budou jí dva a v květnu bych měla nastoupit znovu na mateřskou - slečna ze sociálky si správně vydedukovala, že budu asi těhotná :D - ale teď vážně. Během doby, kdy jsem byla na RD, přesně tedy před rokem můj zaměstnavatel firmu, kde jsem byla zaměstnaná prodal! Byla na tom špatně po finanční stránce. IČO zůstalo stejné, změnil se pouze název a jednatel. Do dnešního dne netuším, zda o tom, že má nějaké zaměstnance vůbec tuší. Nikdo se mi neráčil dát vědět, že k nějaké takové změně došlo. Nemám podepsanou výpoveď, nikdo mě nekontaktoval, nic… Z infa, které mi dala slečna na OSSZ jsem stále zaměstananá v původní firmě - ach, jaké překvapení :D a musím mít tedy i od nich potvrzení. Šla jsem tam, abych se dozvěděla, jakým způsobem se žádá o druhou mateřskou. Zda se dokládá jen papír z gyndy nebo opět musí dodat potvrzení o příjmu zaměstnavatele. Prý ano, prý od původního. Ale mě se to nezdá. Z mého původního jednatele se stala obyčejná FO, nemající ani datovou schránku, přes kterou se to potvrzení posílá. Zas mi přijde divné, že nový jednatel by mi měl toto potvrzení dávat, když snad nemá ani účetní historii? Asi se k ní dostane, ale stejně…Nejjed­nodušší by bylo, kdyby příjmy se vůbec dokládat nemusely, protože se obávám, že se k nim ani nedostanu. Je nějaká povinnost zaměstnavatele, ať už jednoho či druhého, aby mi toto potvrzení vydal? Bojím se, že se ani s jedním nedomluvím. Nemůže OSSZ vzít jednoduše příjem z první mateřské, když sama vidí, že jsem stále zaměstnaná fakticky? Máte prosím někdo s tím zkušenosti?? Moc, moc díky za jakoukoli zpětnou vazbu :srdce: :srdce:

Reakce:
eumedon
Extra třída :D 14216 příspěvků 11.02.19 19:45
@Anonymní píše:
Zda se dokládá jen papír z gyndy nebo opět musí dodat potvrzení o příjmu zaměstnavatele. Prý ano, prý od původního. Ale mě se to nezdá. Z mého původního jednatele se stala obyčejná FO, nemající ani datovou schránku, přes kterou se to potvrzení posílá. Zas mi přijde divné, že nový jednatel by mi měl toto potvrzení dávat, když snad nemá ani účetní historii?

Svého zaměstnavatele poznáš podle IČ v pracovní smlouvě. To je tvůj zaměstnavatel, a s ním jako se zaměstnavatelem jednej. Že bývalý statutár tvého zaměstnavatele podniká jako FO a to, zda nový statutár tuší, či netuší, že má firma, kterou zastupuje, zaměstnance, tě nemusí zajímat (leda by to teda byl bezďák chlemtající krabičák u Tesca, i takové věci se dějí). Že jsi zaměstnancem té firmy, dokážeš pracovní smlouvu.

@Anonymní píše:
Je nějaká povinnost zaměstnavatele, ať už jednoho či druhého, aby mi toto potvrzení vydal?

Jakého jednoho nebo druhého? Ty jsi změnila zaměstnavatele? Kdy? Nedivím se té úřednici, že se tvářila, jako bys mluvila čínsky. Nikde v tvém popisu tvé situace jsem o tom nečetl.

O jaké potvrzení se má jednat?

Žádost o PPM předáváš svému zaměstnavateli.

terinecek89
Nováček 9 příspěvků 11.02.19 20:06

Tzn. že se mám tvářit tak, že o žádné změně zaměstnavatele vlastně ani nevím? A když mi můj zaměstnavatel (ten dle smlouvy) odmítne potvrzení vydat? Já jsem zaměstnavatele nezměnila, ale změnil se zaměstnavatel!!! A píšu jeden nebo druhý, protože mi dnes sama bývalá účetní zaměstnavatele dle smlouvy napsala, že on už s tím nemá nic společného, není jednatel, nemá datovku a že se mám spojit s jednatelem novým…Tutéž informaci mi před rokem podali z ÚP, že veškeré práva a povinnosti zaměstnavatele přecházejí prodejem na nového majitele, tak nevím, co platí pro tento případ, když už například začněme tím, že píšete, že smlouvu mám stále původní.

matkabagristy
Vesmírná mluvilka 33454 příspěvků 11.02.19 20:11
@terinecek89 píše:
Tzn. že se mám tvářit tak, že o žádné změně zaměstnavatele vlastně ani nevím? A když mi můj zaměstnavatel (ten dle smlouvy) odmítne potvrzení vydat? Já jsem zaměstnavatele nezměnila, ale změnil se zaměstnavatel!!! A píšu jeden nebo druhý, protože mi dnes sama bývalá účetní zaměstnavatele dle smlouvy napsala, že on už s tím nemá nic společného, není jednatel, nemá datovku a že se mám spojit s jednatelem novým…Tutéž informaci mi před rokem podali z ÚP, ževeškeré práva a povinnosti zaměstnavatele přecházejí prodejem na nového majitele, tak nevím, co platí pro tento případ, když už například začněme tím, že píšete, že smlouvu mám stále původní.
terinecek89
Nováček 9 příspěvků 11.02.19 20:18

@matkabagristy Právě. Vidíte, každý tvrdí něco jiného. Teorii relativně rozumím, ale jak je to v praxi… Já se bojím, abych nakonec nebyla úplně bez mateřské, protože se nebude dát domluvit s nikým.

terinecek89
Nováček 9 příspěvků 11.02.19 20:23

@eumedon Asi jsem se blbě vyjádřila celkově…Myslela jsem tu samotnou žádost o PPM, kterou by mi měla dát gyndařka. Mám ji odnést zaměstnavateli a nevím kterému. Píšete, že se změnou statutárního orgánu nic nemění, že se mám řídit pracovní smlouvou, ale majitel firmy, byl zároveň jednatelem firmy - tedy tím statutárem a firmu prodal jinému statutárovi, majiteli a tím došlo jak ke změně jména firmy tak i v podstatě ke změně činnosti. Ta firma prakticky neexistuje, nevyvíjí žádnou činnost, nevydělává, nemá mzdovou účetní, prostě jen existuje papírově.

eumedon
Extra třída :D 14216 příspěvků 11.02.19 20:58
@terinecek89 píše:
Tzn. že se mám tvářit tak, že o žádné změně zaměstnavatele vlastně ani nevím?

To nemusíš, ale změna jednatele ani přejmenování společnosti pro tebe neznamená změnu práv, takže tě to nemusí zajímat.

A když mi můj zaměstnavatel (ten dle smlouvy) odmítne potvrzení vydat?

Jaké potvrzení? Ještě jsi mi neodpověděla na tuto otázku.

A píšu jeden nebo druhý, protože mi dnes sama bývalá účetní zaměstnavatele dle smlouvy napsala, že on už s tím nemá nic společného, není jednatel, nemá datovku a že se mám spojit s jednatelem novým…

Tvůj zaměstnavatel není jednatel, ale firma. Najdeš ji v obchodním rejstříku podle IČ. Bývalý jednatel té firmy s tím nemá nic společného právě proto, že je to už bývalý jednatel. Až bude účetní bývalá účetní, tak s tím taky nebude mít nic společného. Nebo si představuješ, že se na ni budeš obracet i v době, kdy už bude v důchodu?

eumedon
Extra třída :D 14216 příspěvků 11.02.19 21:00
@terinecek89 píše:
@eumedon Asi jsem se blbě vyjádřila celkově…Myslela jsem tu samotnou žádost o PPM, kterou by mi měla dát gyndařka. Mám ji odnést zaměstnavateli a nevím kterému.

Svému. Tomu, kterého máš v pracovní smlouvě. Najdeš ho v obchodním rejstříku podle IČ, které opíšeš z pracovní smlouvy.

terinecek89
Nováček 9 příspěvků 11.02.19 21:19

@eumedon Jasně, už se chytám. Původně jsem dle Vašeho vyjádření pochopila, že mám jednat s tím, kterého mám ve smlouvě, ale byl to jen odkaz na to IČO ze smlouvy, podle kterého si zjistím - což samozřejmě dávno vím, jen jej budu muset poprvé kontaktovat. A to jsem chtěla vědět, děkuji. A jen se ještě zeptám, vím, že to budu muset asi přímo s ním, ale může mě poslat do háje a říct mi, že žádost neodešle? Můžu se pak případně nějak bránit? A na účetní jsem se obrátila z toho důvodu, že je to zároveň kamarádka, která jako poslední řešila účetní administrativu bývalému jednateli, tak o tom věděla víc. Je jasné, že na účetní v důchodu se obracet nebudu.

eumedon
Extra třída :D 14216 příspěvků 11.02.19 21:24
@terinecek89 píše:
@eumedon Jasně, už se chytám. A jen se ještě zeptám, vím, že to budu muset asi přímo s ním, ale může mě poslat do háje a říct mi, že žádost neodešle? Můžu se pak případně nějak bránit?

Máte nějaký rozumný důvod k takovým obavám?

Může, ale nesmí. Je to jeho povinnost (i když to soudím jen z toho, že jsem si tento postup našel). Jaké jsou sankce, to nevím. Možná inspektorát práce, vymáhání škody,… Vůbec bych se s ním nebavil o tom, jestli to pošle. Opatřete si od toho úředně ověřenou kopii a pošlete to písemně na adresu firmy.

Jestli je ta účetní vaše kamarádka a pracuje v té firmě a není zrovna na MD nebo RD, tyak to asi bude vyřizovat ona. Teda obvykle to vyřizuje mzdová účetní.

terinecek89
Nováček 9 příspěvků 11.02.19 21:36

@eumedon Ač občas trochu uštěpačně,moc díky za rady.Googlila jsem zatím jen ten převod majitele,takže tohle se přiznám jsem ještě nestudovala,takže bylo jednodušší zeptat se Vás.A i v převodu jsem tapala :nevim: ,takže se musím polepšit.Rozumny důvod nemám,vede mě k tomu jen ta samotná skutecnost,že firma existuje skutečně jen na papíře,nemá žádné zaměstnance,kromě těch co jsou na RD včetně me,nový jednatel s námi doposud nekomunikoval,tudíž je mi jasný,že dále budeme řešit ukončování pracovního pomeru,protože sidlo firmy také slouží jen pro papír a nikdo se tam nevyskytuje.Zkusim mu v tom květnu až to bude aktuální zavolat a snad se s ním půjde domluvit. Účetní je také na RD,navic už bez práce.

eumedon
Extra třída :D 14216 příspěvků 17.02.19 08:12
Otázka zní jinak

@terinecek89 A jak jsi tedy dopadla?

Jediný problém bych viděl v tom, kdyby to nový jednatel neuměl nebo neměl podklady.

A ptám se proto, že mne zajímá, jak se taková situace řeší (zaměstnavatel se zbláznil, upadl v demenci, zemřel, odešla mu mzdovka a druhou nemá a sám to neumí, apod.).

Nechtěl jsem být uštěpačný. Chtěl jsem tě jen energicky vyvést ze zmatků, že jsi změnila zaměstnavatele anebo že máš nějakého původního, nového, dva, atd.. Nezměnila, jen zaměstnavatel změnil majitele (společníka/y, což tě nemusí zajímat), jednatele (což tě zajímá jen natolik, abys věděla, s kým máš jednat) a název (což tě zajímá jen natolik, abys věděla, jaký název psát na dopisní obálky a písemnosti). Nešlo ani o přechod práv, protože právní subjekt tvého zaměstnavatele zůstává: Je to firma - zřejmě s. r. o. - s tím IČO, které si můžeš přečíst ve své pracovní smlouvě. Je to stejné, jako když se žena vdá: Změní možná příjmení, možná se i přestěhuje, ale je to pořád táž osoba se stejným rodným číslem, se stejnými právy a povinnostmi k zaměstnavateli a stejným řidičským oprávněním (i kdyby si řidičák vyměnila), jako měla předtím. Změnou příjmení a rodinného stavu nezanikají.

Když máš jednu pracovní smlouvu, tak máš taky jen jednoho zaměstnavatele, a je to ten subjekt, jehož IČ máš uvedeno v pracovní smlouvě.

Protože k žádné změně zaměstnavatele nedošlo, problém a otázka zní jinak:

Co má dělat zaměstnanec, pokud zaměstnavatel není schopen plnit své administrativní povinnosti vůči němu?

Zde jsou uvedeny celkem 3 doklady od zaměstnavatele charakteru „mzdové účtařiny“, které budou chtít při registraci na úřadu práce a je možné, že zaměstnavatel nebude schopen je vystavit (nebude na to mít člověka a sám to nebude umět, nebo nebude mít podklady), resp. nebudou uchazeči k dispozici v den skončení pracovního poměru:

  • zápočtový list
  • doklad o výši průměrného výdělku
  • evidenční list důchodového pojištění.

Otázka tedy zní: Co má uchazeč v takovém případě dělat?

Vyzývám všechny, kteří to vědí, aby na tuto otázku odpověděli.

Co má uchazeč v takovém případě dělat?

Edit: Protože mi dosud nikdo neodpověděl, přeformuloval jsem otázku do na nového vlákna: https://www.emimino.cz/…osti-344515/

Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Tělocvik děti nebaví a pohybová gramotnost klesá. V čem je problém?

Studie Mezinárodní zdravotnické organizace potvrdila, že za posledních 13 let... číst dále >

Články z Expres.cz

Mottlová sdílela sexy fotky z daňového ráje a prozradila, co neměla

Nejen sportovkyně a modelky tapetují sociální sítě fotkami v bikinách!... číst dále >

Odeberte jí děti, zní hlasy na poslední Výměnu! Co se dělo pak? Potrat a stěhování do ciziny

Česko má za sebou jednu z nejskandálnějších Výměn manželek. Diváci nestačili... číst dále >

Články z Ona Dnes

Silvestrovské jednohubky a novoroční jídelní tradice

Za dveřmi je oslava nového roku. A co by to bylo za slávu, kdyby nebylo co... číst dále >

Dárky z vánočního kvízu jsou rozdané. Kdo bude mít dalšího Ježíška?

Jako odměnu jsme si pro naše věrné čtenářky a čtenáře již tradičně připravili... číst dále >