Rodičák, nebo neschopenka?

Napsat příspěvek
Velikost písma:
30.7.09 18:21

Děvčata super téma, Les máš ve všem pravdu, já si chci mzdovku udělat poslední rok na RD, páč jsem jen všeobecná účetní, fakturantka + zahr.přepravy.

Od Anagu jsou jejich knihy skvělé, v práci objednáváme každý rok i vysvětlení s příklady jsou tam jasně popsány.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
svoboda
20.3.10 01:08

ucetnictvi

nejlepsi je to na www.odloz-priznani.cz

• Citovat
  • Upravit
9Bambi9
19.5.10 21:15

zrušení RD a nástup na neschopenku

Ahojte, chtěla jsem se zeptat jestli někdo neví, zda je možné ukončit Rodičovskou dovolenou (a tím pobírání dávky) předčasně a místo toho nastoupit na nemocenskou. Mám RD na 2 roky, synovi je 17 měsíců a zjistila jsem, že jsem těhotná. Ptám se na tuto možnost z finančního hlediska, protože bych měla o cca 4. tisíce víc, kdybych byla na neschopence než když teď pobírám rodičák. Druhé mimi se má narodit přesně 2 měsíce po synových narozeninách. Děkuji moc za rady.

• Citovat
  • Upravit
101618
20.5.10 07:35

Není, musel by ti to povolit zaměstnavatel a ten to nepovolí, protože je to podvod a měl by z toho akorát problémy s OSSZ a do toho nikdo soudný nepůjde.
Ono koneckonců, žádný plat ti neuniká, tak není důvod proč bys měla dostávat nemocenskou.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
lily_dedn
3.6.11 21:14

RD a neschopenka

Ahoj, měla bych taky dotaz. Nevíte někdo, jak je to v tomhle případě?:
Nastoupila jsem na RD na 3 roky, to jsem i nahlásila zamněstnavateli. Ale ve věku 21 měsíců dítěte jsem nějak zapomněla nahlásit, jestli si vyberu RD na 3 nebo na 4 roky, takže mni „přidělili“ 4letý RD.
Teď 20.5. byly dceři 3 roky a já mezitím jsem už těhotná (TP mám v září). Od 21.5. jsem nastoupila do práce a zároveň na neschopenku na rizikové těhotenství. Po obíhání úřadů mi bylo řečeno, že mi rodičák nepřeruší a budou posílat až do srpna do nástupu na mateřskou.