Sport a aktivita po porodu

243
4.4.20 19:41

Sport a aktivita po porodu

Zdravim :mavam: jsem 5 tydnu po porodu. Pred tehu jsem sportovala - jizda na kole (ruzne dle pocasi, minimalne 1× tydne), kruhovy trenink(temer denne), spinning (2× tydne), obcas turistika. Pak jsem dostala klidovy rezim a vlastne od listopadu lonskyho roku doted nic nedelam. Max se jdeme projit s kocarkem na hodinku. Citim se dobre, nic me neboli, chtela bych zas zacit. Ono teda diky korona viru se nikam do haly nedostanu ale mohla bych cvicit i doma, trener zasila treninky i na doma. Ale bojim se, abych si neublizila, prece jen zadny lazo plazo sport to neni a ja do vseho sla naplno, tezky vahy, intenzivita, proste jsem jela naplno. Uz mi to chybi. Cviky takovy to pomaly me nebavi, potrebuju to, co jsem delala pred tehu. Sama nechápu, kde se ve me bere jeste energie, nespim, litam okolo malyho, domacnost, a presto mam chut na sex a chci sportovat uz :D pry se ale chytaji casto zanety delohy tak nevim :nevim: zacal nekdo po porodu s beznou klasickou sportovni cinnosti co delal pred tehotenstvim?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

58778
4.4.20 19:47

Začni a uvidíš. Každý je jiný.. Já začala 3 týdny po porodu běhat s kočárkem, pak jsem přidala brusle.. A zkoušela

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3194
4.4.20 19:53

Docela tě chápu, taky už mám abstak, ale jelikož dělám krasobruslení tak je to úplně v háji :roll:. V porodnici nám říkala fyzioterapeutka, že ideál je 3 měsíce než se začne zase naplno. Ale jestli si byla na to zvyklá před těhotenstvím tak bych to zkusila, akorát s tím zvedanim velké zátěže bych byla asi opatrná.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2200
4.4.20 20:00

Tak spinning a kolo v pohodě, můžeš zkusit rychlou chůzi, případně pomalu běhat. S posilováním bych byla opatrná, začala bych posilovat hlavně pánevní dno a postupně přidat i ostatní. Pokud chceš posilovat břicho, tak začít s hlubokým svalstvem event. šikmé břišní svaly. S přímými opatrně a předtím zjisti jestli nemáš diastázu břišních svalů.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
243
4.4.20 20:20

@Lucka1111 a to zjistim jak jestli nemam diastazu? :nevim: beh nee ten nemam rada :D chodim denne na hodku ven ale uz mi chybej ty bezny aktivity ktery jsem delala pred tehu. Proste s tim kruhacem jeste pockat nejakou dobu tedy.. No ty cviky na panevni dno, koukala jsem na YT ale to neni snad ani cviceni, jen ze se neco dela, kazdipadne jestli to pomaha a mas zkusenost tak to zkusim :palec: @JancaS84 no zvykla jsem byla cca 2 roky pred tehu, a i jako tehotna jsem cvicila snad do 7 mesice, a az kdyz jsem se valila tak teprve jsem snizila vahy, jinak bezne v kazdy ruce 10kg jednorucky, proste jsem delala vse :D

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2200
4.4.20 20:34

@klobinka diastáza je rozestup břišních svalů- Zjistíš to tak, že si lehneš na záda a zapneš břišní svaly (jako kdybys chtěla dělat sedleh) a v oblasti pupíku najdeš mezeru mezi svaly, stejně tak ta mezera může být i nad pupíkem a pod pupíkem, Neměla by být větší než 2 prsty. Jinak ruce a záda lehce posilovat můžeš, spíš víc opakování s lehčí váhou, než zvedat těžké váhy.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
11782
4.4.20 20:39

Zkus a uvidíš. Ja taky celkem makala pred těhotenstvím, chtela jsem začít po kontrole po 6 neděli. Tam mi řekli ze ok, tak jsem začala a zjistila že mi to nedelalo dobře. Tak jsem s tím na chvíli přestala. A pak začínala pomalu

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2459
13.4.20 18:34

@klobinka Osobně bych nejdřív posílila svaly nejvíc odrovnaný těhotenstvím - pánevní dno a šikmý břišní (core tréninky). Pak bych nabalovala ostatní :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
204
18.4.20 21:36

Jsem taky 5 týdnů po porodu a sport mi hrozně chybí, já bohužel musela skončit už na začátku těhu takže jsem úplně bez kondice. Před 14 dny jsem zkusila kolo ale ještě to nebylo ono ( i když jsem odrodila bez poranění). Teď tedy alespoň chodím každý den s kočárkem do pořádnýho kopce :joy: a začala jsem cvičit podle bodyfit by Amy - postnatal… Cvíčo přímo pro ženy po porodu. Najdeš i na YouTube.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
243
19.4.20 10:30

@Lola001 to verim, a nezavidim, skoncit uz na zacatku tehu by pro me bylo taky strasny, jeste kdyz je do toho clovek zapalenej. Ja jsem sla na trenink a uplne jsem srsela energii a radosti, ze tam konecne jsem a ze zas muzu neco delat, no bolelo me pak cely telo ale uz se do toho zas dostávám, akorat to co jsem delala vzdy rychle, tak jsem ted pomala a jeste to neni ono, tesim se az se dostanu na uroven co pred tehu :lol: kolo jsem dala taky, no ja prijela vyrizena :lol: a tak tak, taky chodim s kocarem na stridacku kopec rovinka :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1546
19.4.20 10:57

Cviky vhodné po porodu jsem začala už v šestinedělí a některé aktivity- spinning například- hned po šestinedělí- tam jsem se nebála že bych si nějak ublížila skrz břišní svaly. Na těžké váhy bych se zatím vykašlala. Já jsem si po šestinedělí zašla za fyzioterapeutkou aby mi zkontrolovala diastázu břišních svalů a poradila, a pak jsem se soustředila na to+ cvičení kde se ty břišáky nezatěžují :) 2 měsíce po porodu už jsem začala běhat a taky to šlo. Ale nějaké planky, zkracovačky a porobné věci jsem odložila ještě pár měsíců, než jsem si dala střed těla do pořádku něčím jemnějším…:)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama