bílková poleva - nemám se bát salmonely??

1293
25.11.06 23:08

bílková poleva - nemám se bát salmonely??

Ahoj maminky,
jak se blíží Vánoce, pomalu si promýšlím cukroví.
Dnes jsem prohlížela kuchařku. Je jasné, že při použití
syrových žloutků člověk riskuje salmonelu.
Ale jak je to s bílkovou polevou? V knize psali, že pokud
se chceme vyhnout salmonele, máme připravit polevu
ze syrových bílků. Ona vypadá hezky (rozhodně líp než
obyčejná cukrová bez bílku; s tou bílkovou vypadá cukroví
jako by mělo sněhovou čepici, nádhera!)

• ale já nevím, možná se pletu, ale nechce se mi věřit,

že by ta salmonela „nepřelezla“ :lol: z toho žloutku na bílek.
A přeci i když to odděluju, sahám na obojí - na žloutek
i na bílek!
To by mě prostě zajímalo, zda mohu tu bílkovou zkusit,
Díky za případné rady
pitrisek

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

2857
26.11.06 13:03

Ahoj

já ti nevím, já myslela že salmonela může být v celým vajíčku… ale nejsem odborník ani jsem se o to blíž nezajímala.. prostě to beru jako fakt a spíš počítám s horší variantou a doufám v tu lepší (že je jen v žloutku:o)

Jinak já včera právě zdobila asi 150 perníčků bílkovou polevou… holt jsem to riskla… mládě mi ujedlo pod rukama pár kousků… beru to tak, že bílkovou polevu děláme rok co rok a doufám že v tom jednom jediném bílku snad nic nebude… spíš větší strach mám ze zmrzlin, některých uzenin apodobně… nehledě na množství navšívených rodin, kde malýho stěží uhlídám aby si jednu dvě cukrovinky nevzal…

ale je fakt, že perníčky, aby se víc leskly jsem potírala rozetřeným vajíčkem až po pečení… letos jsem holt každý plech v polovině pečení vytáhla, perníčky potřela a potenciální salmonelu nechala zničnit… a stejně se krásně lesknou:o)

Jelikož peču tak druhej, třetí rok ¨tak jen o cukrové polevě jsem nevěděla, proto jsem zdobila tou bílkovou… ani mě nenapadlo že to bez bílku jde…

tak pečení zdar

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
194
26.11.06 13:10