Distanční výuka - co očekáváte od učitele?

Anonymní
22.2.21 21:00

Distanční výuka - co očekáváte od učitele?

Učím angličtinu, odpolední kroužky v jazykovce. Nyní tedy online.

Máme vždy 90 minut, ve skupině bývá cca 5-6 dětí, věkem cca 4 - 8. třída, skupiny věkově homogenní.

Některé děti pracují pěkně, jsou aktivní, hlásí se, vědí kde jsme, atd. Ale jiné… tam zjevně sedí, aby se neřeklo, nepřihlásí se nikdy, když je vyvolám, trvá věčnost, než si zapnou mikrofon, pak stejně nevědí nejen odpověď, ale třeba ani kde jsme… Kamera samozřejmě vypnutá, mám silné podezření, že tam prostě dělají bůhví co.

Vzhledem k tomu, že je to kroužek, už nemají žádnou další práci mimo těch 90 minut, jenom krátký domácí úkol.

A teď otázka - co od takového kroužku v téhle online době čekáte? Snažím se je aktivizovat, zapojit, videa, obrázky, kahoot, hry… Ale když někdo nedělá? Mám zábrany bejt nepříjemná, pořád je to jenom kroužek, ve škole toho asi mají dost, doba je obtížná, navíc co já vím, které „je, teď se mi to seklo, co že, eeee, děláme?“ je vymyšlené, a které ne… Žádné další páky, známky nebo tak, samozřejmě nemám. Občas váhám, jestli takové spící dítě pořád dokola vyvolávat a prudit, když zjevně nechce, nebo jestli se radši věnovat těm, co ochotně spolupracují…

Jako učitelka ve škole bych asi byla (jsem bývala) ostřejší, ale tady váhám. Jak to vidíte jako rodiče?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
47424
22.2.21 21:05

Realita ve skole je podobna

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34237
22.2.21 21:10

My jsme dceru pro tento školní rok z jazykovky ohlásili, protože ve škole má ve třetí třídě synchronizovanou výuku 3 hodiny denně, což je na hraně její pozornosti. 90 minut v kuse jen s malými přestávkami je zahul i pro starší děti 8o Nebudu platit to, aby ji někdo zatěžoval další online výukou.

V ZUŠ v dramataku mají holky online 20 minut individuálně pro sebe a věnují se po domluvě tomu, co je baví. Mladší děti tvoří a vlastní figurky v různých scénách, starší děti se věnují přednesu, rozboru filmů a tvůrčímu psaní.

V první řadě bych se obrátila na konkrétní děti a rodiče, jak to vidí.

Příspěvek upraven 22.02.21 v 21:12

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
397
22.2.21 21:11

Jako rodič bych byla ráda, když bys mě informovala o tom, že mé dítě nespolupracuje a dělá bůhví co - díky čemuž bych to mohla řešit a pomoc ti jako učitelce :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8243
22.2.21 21:11

To jsi"jen" kroužek, u dcery je toto běžné ve výuce a učitelka proti tomu taky nemá páku. Rezignovala, jednak neví kdo z rodičů poslouchá a taky proč se rozčilovat.
Pokud vyvolá děcko a to se neozve během chvilky vyvolá dalšího a hodina alespoň trochu postupuje, jinak je to pro děcka, které dávají pozor velmi otravné.
Chápu, že to nebaví ani tebe, ale pokud bych byla rodič takového ignoranta, chtěla bych to vědět. Máš na ně nějaké spojení? Napsat informativní email, jak to je s připojením?
Alespoň u dcery se na to děcka vymlouvaji, nejde jim zapnout mikrofon a tak

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
47424
22.2.21 21:12
@Májovka1234 píše:
Jako rodič bych byla ráda, když bys mě informovala o tom, že mé dítě nespolupracuje a dělá bůhví co - díky čemuž bych to mohla řešit a pomoc ti jako učitelce :)

tohle je v mem svete samozrejmost

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2029
22.2.21 21:12

Věnovala bych energii těm, kteří mají zájem. Tím spíš, když jde o kroužek.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34237
22.2.21 21:17

Jazyková škola ale není kroužek. Kroužek si představuji někde na domě dětí a mládeže, v centru volného času nebo odpoledne ve škole za 300 až 800 Kč za pololetí. Tak se ceny pohybují u nás. Jazykova škola je tvrdě zaplacená výuka. U nás 2500 až 3500 Kč za pololetí. Podle toho, jestli je výuka s rodilým mluvčím. Už proto by mi jako rodiči vadilo, že by mě učitel neinformoval a nedal mi možnost se k tomu vyjádřit :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14299
22.2.21 21:21

Napsala bych rodičům, pokud ani to nepomůže, tak bych se nato vykašlala a pracovala jen s dětmi co spolupracují.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
53449
22.2.21 21:29

Distancne krouzky jsem odmitla, ze nastoupi, az bude normalni vyuka. Opet dochazi na klavir. Maji vyuku jeden na jednoho.

Kdyz byla dcera mladsi a vodivala jsem ji na krouzek klaviru, nez zacala dochazet sama, tak vedle klaviru je ucebna anglictiny. Cekavala jsem na holku, abych neprebihala. Meli otevrene dvere, ze bylo teplo, takze bylo vse slyset na chodbu. Tehdy tam krikla durazne lektorka na kluka (znama firma ve skole, trosku s nim mlatil pocatek puberty), at se sebere a jde domu, kdyz ho vyuka nebavi a ma potrebu rusit ostatni, kteri se ucit chteji, ze tatkovi vrati penize a nemusi vubec dochazet. Udelala si s nim jasne poradek a mela od te doby klid.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
31383
22.2.21 21:33
@Anonymní píše:
Učím angličtinu, odpolední kroužky v jazykovce. Nyní tedy online.

Máme vždy 90 minut, ve skupině bývá cca 5-6 dětí, věkem cca 4 - 8. třída, skupiny věkově homogenní.

Některé děti pracují pěkně, jsou aktivní, hlásí se, vědí kde jsme, atd. Ale jiné… tam zjevně sedí, aby se neřeklo, nepřihlásí se nikdy, když je vyvolám, trvá věčnost, než si zapnou mikrofon, pak stejně nevědí nejen odpověď, ale třeba ani kde jsme… Kamera samozřejmě vypnutá, mám silné podezření, že tam prostě dělají bůhví co.

Vzhledem k tomu, že je to kroužek, už nemají žádnou další práci mimo těch 90 minut, jenom krátký domácí úkol.

A teď otázka - co od takového kroužku v téhle online době čekáte? Snažím se je aktivizovat, zapojit, videa, obrázky, kahoot, hry… Ale když někdo nedělá? Mám zábrany bejt nepříjemná, pořád je to jenom kroužek, ve škole toho asi mají dost, doba je obtížná, navíc co já vím, které „je, teď se mi to seklo, co že, eeee, děláme?“ je vymyšlené, a které ne… Žádné další páky, známky nebo tak, samozřejmě nemám. Občas váhám, jestli takové spící dítě pořád dokola vyvolávat a prudit, když zjevně nechce, nebo jestli se radši věnovat těm, co ochotně spolupracují…

Jako učitelka ve škole bych asi byla (jsem bývala) ostřejší, ale tady váhám. Jak to vidíte jako rodiče?

Upozornila bych rodiče.
A domluvila bych se se všemi rodiči, že kamery budou zapnuté.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1834
22.2.21 21:46
@Anonymní píše:
Učím angličtinu, odpolední kroužky v jazykovce. Nyní tedy online.

Máme vždy 90 minut, ve skupině bývá cca 5-6 dětí, věkem cca 4 - 8. třída, skupiny věkově homogenní.

Některé děti pracují pěkně, jsou aktivní, hlásí se, vědí kde jsme, atd. Ale jiné… tam zjevně sedí, aby se neřeklo, nepřihlásí se nikdy, když je vyvolám, trvá věčnost, než si zapnou mikrofon, pak stejně nevědí nejen odpověď, ale třeba ani kde jsme… Kamera samozřejmě vypnutá, mám silné podezření, že tam prostě dělají bůhví co.

Vzhledem k tomu, že je to kroužek, už nemají žádnou další práci mimo těch 90 minut, jenom krátký domácí úkol.

A teď otázka - co od takového kroužku v téhle online době čekáte? Snažím se je aktivizovat, zapojit, videa, obrázky, kahoot, hry… Ale když někdo nedělá? Mám zábrany bejt nepříjemná, pořád je to jenom kroužek, ve škole toho asi mají dost, doba je obtížná, navíc co já vím, které „je, teď se mi to seklo, co že, eeee, děláme?“ je vymyšlené, a které ne… Žádné další páky, známky nebo tak, samozřejmě nemám. Občas váhám, jestli takové spící dítě pořád dokola vyvolávat a prudit, když zjevně nechce, nebo jestli se radši věnovat těm, co ochotně spolupracují…

Jako učitelka ve škole bych asi byla (jsem bývala) ostřejší, ale tady váhám. Jak to vidíte jako rodiče?

Take ucim distancne skupinky deti. Trvam na zaplych kamerach a mikrofonech. Pokud maji pocitac bez kamery ci mikrofonu, tak jsou napr. na mobilu. Klidne mohou pracovat na pocitaci a vedle mit zvuk ci obraz pres whatsapp, messanger apod. Vzdycky hledam cestu, jak to udelat a bez obrazu ci zvuku studenta neakceptuji. Bohuzel jsou zvykly ze skoly mit vyplou kameru ci „rozbity“ mikrofon, ale proste si trvam na svem. Od toho rijna si uz zvykly. Kdyz vyrusuji, tak jim mikrofon sama na chvili vypnu.

Vyuku mam max. 60 min. a i to je pro ne v onlinu hodne, ve smyslu soustredeni. Vetsinou jim behem vyuky dam samostany ukol, aby si odpocinuli ode me a od ostatnich. Napr. poslu odkaz na pisnicku, kratke video, online cviceni. Nekdy kazdemu zvlast nachystam cviceni na jamboardu (virtualni tabule), kde doplnuji, maluji apod.dle zadani.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34237
22.2.21 21:52

@lenka_ Kamery a mikrofony zapnuté nejsou nijak vymahatelne. Je to jistý zásah do soukromí. My máme zkušenost, i já u sebe, že bez kamer se seká vše minimálně, zvlášť, když je v domácnosti zároveň připojeno více lidí. My máme přes internet i televizi.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21295
22.2.21 21:54

Jako rodič spolupracujícího dítěte bych samozřejmě byla radši, kdyby se učitelka věnovala těm, kteří mají zájem. Jako rodič nespolupracujícího bych v první řadě chtěla o situaci být informována a následně bych učitelce odsouhlasila, že konkrétně to moje dítě klidně může trošku „zprudit“, aby se probralo, nebo bych dítě odhlásila.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1834
22.2.21 22:04

@Pears206 vymahatelne sice nejsou, ale prispivaji ke kvalite vyuky. Deti jsou tam dobrovolne, neni to skolni vyuka. A jako lektor je to moje podminka. Na konec nikoho nenutim, mohou si najit jineho lektora.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat