DPČ - nevyplacená nemocenská od zaměstnavatele

Anonymní
10.3.21 19:37

DPČ- nevyplacená nemocenská od zaměstnavatele

Dobrý den,

pracuji jako brigádník na DPČ ve firmě kde si směny sami plánujeme, minulý měsíc jsem onemocněla, směny jsem si tedy rušila při pokračování nemoci…(online, u všech zrušených směn je napsáno: nemoc). Doktorka mi napsala neschopenku, ale na výplatní pásce žádnou náhradu mzdy při nemoci nemám. Moje známá dělá na sociálce a řekla mi, že jelikož jsem měla směny zrušené, zaměstnavatel to bere jako že jsem prostě neměla žádné směny naplánované a tedy na náhradu mzdy nemám nárok. Dá se s tím něco dělat, nebo to tak prostě můžou udělat?

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
308
10.3.21 19:44

Tak to je u brigádníků normální? Když nám brigádník zruší směnu z jakéhokoliv duvodu, tak taky nic nedostane. To bych se na nějakou brigádu přihlásila taky a pak se hodila marod :D Nemůžeš chtít peníze za nic

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
10.3.21 19:54
@heluska1992 píše:
Tak to je u brigádníků normální? Když nám brigádník zruší směnu z jakéhokoliv duvodu, tak taky nic nedostane. To bych se na nějakou brigádu přihlásila taky a pak se hodila marod :D Nemůžeš chtít peníze za nic

Díky za odpověď, já měla ty směny naplánované už měsíc dopředu, je to můj jediný příjem, ale na DPČ jsem byla na neschopence poprvé…takže jsem si myslela že se to bere normálně jako u HPP.. tak jsem zase o něco chytřejší pro příště :D

• Citovat
  • Nahlásit
7402
10.3.21 20:29

Není to tak úplně pravda. Záleží co přesně máte ve smlouvě a jaký máte výdělky a jakou dobu. Když máš 3 měsíce po sobě výdělek nad 3500,– (myslím že se to posunulo na tuto částku letos, předtím byly 3000,–) a tak nárok na nemocenskou máš. A ve smlouvě musíš mít přesně rozvrženou pracovní dobu. Třeba že máš každý pondělí 8hodin. Tak to máš pak normální neschopenku placenou i zaměstnavatelem. Ale pokud si od oka plánujete směny jak je potřeba, tak tam prvních 14 bude prd.