Nástup po RD hned na dovolenou?

Anonymní
8.4.10 21:13

Nástup po RD hned na dovolenou?

Jdu za vámi s prosbou o pomoc a radu a předem se omlouvám za anonymitu, nevím, zda nějaké přející kolegyně nechodí na eMimino…

Jsem učitelka, rodičovská dovolená mi končí na začátku srpna. Byla jsem se domluvit v práci na návratu (mám smlouvu na dobu neurčitou) a dost nepříjemně mě zaskočilo jednání ředitelky. Nejprve se mě snažila předvědčit ať jsem doma ještě rok, pak že mě vezme od září atd., pak mě začala zpovídat jak to mám s hlídáním dětí, s dojížděním (přestěhovali jsme se), neustále mi vnocovala že mám zůstat doma… Pak jsem slyšela jak vyběhla s kolegyní, ta má květnové dítě a velmi pravděpodobně ji už nevezme zpátky…

Prostě. Podle mých propočtů bych měla mít nárok na 9/12 (100 pracovních dnů nekrácených, pak třikrát krácení 1/12 (cca 50 pracovních dní do třetích narozenin dítěte), pak už zaměstnání) - tedy 1/4 dovolené, což je 30 dní. Původně jsem plánovala využít na cca 16 dní neplacené volno a chtěla jsem nastoupit v přípravném týdnu.

Po ředitelčině jednání jsem dost naštvaná (a to je ještě slabé slovo) a řekla jsem si, že jsem opravdu dost blbá, že těch 16 dní mohu čerpat dovolenou - a mít o několik tisíc víc, které se pochopitelně budou hodně hodit, co si budeme povídat.

Ale nevím, zda to tak mohu udělat, zda se nástup na dovolenou nějak nebije se zákoníkem práce?

Předem děkuji za rady!

S.

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

11079
8.4.10 21:19

Termín čerpání dovolené určuje zaměstnavatel, takže by ti nástup na dovolenoou musela ředitelka schválit.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
70638
8.4.10 21:25

Čerpání dovolené určuje zaměstnavatel, ale zas na druhou stranu, tobě rodičovská dovolená končí na začátku srpna a od té doby tě musí zaměstnat, takže tím že pro tebe přes prázdniny nemá práci, tak by ti tu dovolenou defacto měla sama nařídit. To že na ní ještě nemáš nárok nevadí, protože se dá předpokládat, že nárok vznikne.

• Nahlásit