Přístup našich k práci a penězům

Anonymní
30.6.20 10:31

Přístup našich k práci a penězům

Ahoj. Abych se představila, jsem studentka VŠ a mám mladší sestru (12 let). Důvod proč sem píšu - hrozně mě mrzí laxní přístup našich (hlavně mamky) k zaměstnání a k tomu, kolik si vydělají a s tím spojenou naší životní úrovní. Žijeme v krajském městě, můj otec je třetím rokem v důchodu a mamka (45 let) pracuje v jedné škole za pár korun na vrátnici (už od doby, co ji skončila rodičovská se sestrou). Otec byl velmi často nezaměstnaný, když ne, vykonával různé pomocné práce. Přitom by to rozhodně nemuselo být tam špatné, mamča má SŠ ekonomku, otec vyučený zedník a je šikovný (u něho samozřejmě chápu, že už je unavený a chce si užívat důchod). I jsem mamince založila profil na portálu s nabídkami práce, a chodí jí tam dost dobrých nabídek, jenže ona zkrátka nechce. Prý v práci jí je dobře, není to náročné a má to u domu, a že nevydělá moc prý až tak nevadí. Mě to připadá hlavně že si nevěří (i když dřív pracovala ve svém oboru). Bylo by mi to jedno, ale bohužel aby naši a sestra žili aspoň trochu normálně, musím jim dost přispívat, i když bych se ráda věnovala naplno studiu. Školu si platím komplet sama. Tátovi to připadá úplně normální: “Však my jsme tě živili celý život, na žádnou vejšku jsi chodit nemusela.” A úplně nejvíc líto je mi ségry. Už je ve věku, kdy by se chtěla líbit, ale od našich měla jen pár onošených triček, džíny, mikinu, kecky a bundu. Navíc ji to všechno už bylo malé. Já na tom jako dítě byla podobně. Další věc - nikdy jsme nebyly na škole v přírodě, na táboře, na výletě apod. Takže jsem ji koupila par pěkných věcí a něco jsem ji dala po sobě. Dokonce před časem jí řekli, že už jí nebudou platit krasobruslení, její jediný a největší koníček, je v tom fakt dobrá. Od té doby to platím ja. Pochopila bych, kdyby žádná lepší práce nebyla, ale tak to není, takže jak to mám mamce vysvětlit? Dík (z pochopitelných důvodů anonymně)

• Citovat
  • Upravit