Rozdělení financí u mladého páru

Anonymní
31.7.21 09:05

Rozdělení financí u mladého páru

Zdravím. Chtěla bych se zeptat, jestli byl někdo v podobné situaci, jak ji řešil, případně jestli nemáte někdo rady na co nejvhodnější řešení.

Je mi 25 let, jsem studentka VŠ. S penězmi umím zacházet, přes léta jsem dělala vždycky na HPP a se školou na dohody a dlouhodobě pobírám sirotčí důchod. Našetřeno mám dost, k tomu skoro netknuté stavební spoření- jsem finančně nezávislá. S přítelem, byli jsme spolu necelý rok, čekáme miminko. Budeme se tedy stěhovat dohromady.

Přítel 31 let, pracuje má cca 30 tisíc+- hrubou mzdu. Platí si auto cca 5 tisíc měsíčně. Nic našetřeno nemá, na konci měsíce má na účtě max. 2-3tisice. Nepřemýšlí do budoucna nad financemi nic. Do teď bydlel v domě u rodičů, kde přispíval na chod domácnosti.

Společné bydlení vybráno s ohledem na přítele (denní i noční směny) jsme z Prahy, nájem 21 tisíc. Trochu mě štve, že přítel o miminku ví už přes půl roku, ale aby si našel dodatečnou brigádu (když mu samotnému pro něj skoro nic nezbyde) to nic. Není extra pracovitý typ a moc mě během těhotenství nepodporuje (spíš vůbec). Moje rodina chce abychom (přítel) nebyli finančně příliš zatížení (a aby si to kvůli financím s námi nerozmyslel a neutekl) a nabídli placení půlky nájmu. Milé gesto, ale hanbou bych se musela propadnout. Chtěla bych možnost zajistit pro své dítě kompletní rodinné zázemí, které jsem já neměla ale dle mého by se přítel měl sakra víc snažit.

Jak byste navrhli řešení financí a jejich rozdělení v této situaci vy? Komentáře, že jsem si měla dítě/přítele nejdřív rozmyslet a podobně nejsou potřeba. Jsem schopná se o dítě postarat, těším se na něj, už teď je můj celý svět :srdce: a snažím se vymyslet jak na co nejvíce stabilní domácnost. Do sdílení veškerých financí se mi nechce, vzhledem k tomu, že můj majetek mnohonásobně převyšuje ten jeho. S tím, jak to teď neklape chci být „pojištěná“ v případě rozchodu. Děkuji za rady. :kytka:

• Citovat