Šelest na srdci u dospělého

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 10.04.19 19:58
Šelest na srdci u dospělého

Zdravím! Je tu někdo kdo má šelest na srdci a nic to nebylo? Před asi 5ti lety jsem byla na echu srdce a ve zprávě jsem měla slabou nedomykavost chlopně. Nicméně to nikdo neřešil. Dnes jsem změnila lékařku a ta mě poslouchala fonendoskopem a poslala mě na echo znovu, že tam mám dost hlasitou šelest. A že u šelestí víceméně platí že čím víc je slyšet tím menší problém to je. No a já, samozřejmě, nad tím celý den přemýšlím. Dost mi přeskakuje srdce občas, Holter byl negativní, ale přeci jen by mě zajímalo a možná uklidnilo kdyby mi tu napsal někdo že mu taky srdce šelestí a je v pořádku. Je mi 22 let.
Díky! A anonym prosím ponechat, zdravotní stav.

Reakce:
Lucka1111
Ukecaná baba ;) 1546 příspěvků 10.04.19 20:07

Tak u šelestů žádné pravidlo čím větší šelest tím horší či menší vada neexistuje. Jsou šelesty funkční, tedy na zdravém srdci např. při anemii, tachykardii…a šelesty patologické - při nějaké vadě. Systolický šelest může být funkční i patologický, diastolický bývá patologický. Podle mě každý šelest na srdci by měl být vyšetřen echem. A jestli jsi před 5 lety měla nějakou malou nedomykavost měla by se zkontrolovat. Rozhodně se nijak nestresuj, u systolických šelestů se často nic nezjistí. A i pokud se zjistí nějaká lehčí chlopenní vada, tak většinou trvá hodně dlouho než se z ní stane významná vada která potřebuje operaci.

biancaa
Stálice 84 příspěvků 10.04.19 20:35

Neboj se, hlavu vzhuru! to, ze mas selest neznamena, ze musis byt vazne nemocna. ja mam selest, nedomykavost trojcipe chlopne atd. a ziju uplne normalne :) urcite je ale dobre na to echo chodit, pro klid duse ;)

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 10.04.19 20:45