Škola a problémové děti

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
6
26.6.22 09:00

Škola a problémové děti

Je mi z toho smutno. Pohybuji se ve školství a často slýchávám o problematických dětech. Jak už jich všichni mají plné zuby, ať jdou jinam, co zase vyvedly - běhá po chodbě, neměl pastelku a p. učitelka dětem zakázala mu ji půjčit, dokud nepoprosí (tak raději nepracoval) atd…
Chápu, že p. učitelky nemají čas, ale mám pocit, že chtějí ve třídě jenom ty děti, které jsou úžasné, pracovité, které splní všechno, co se po nich chce. Ty ostatní jsou jim na obtíž. Kam s nimi? Ať jdou raději na jinou školu. Tyhle děti to ale doma nemají jednoduché a ve škole získávají nálepku potížisty, aniž by se někdo zajímal proč. Prostě vychovávají rodiče, škola jenom dává vzdělání. S tím ale nesouhlasím. Věřte mi, že i s těmito dětmi se dá vyjít, sice to chce hodně času a trpělivosti, ale výsledky se dostaví. Když jim něco chybí doma, proč jim to neukázat nebo nedat ve škole? Jenom to chce trochu pochopení a vidět v dítěti i to dobré. Ne jenom to, že je to nevychovaný a drzý spratek.
Samozřejmě, že existují i úžasné p. učitelky a jejich práce si moc vážím.
Omlouvám se za příspěvek, ale měla jsem potřebu ho napsat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
545
26.6.22 09:13

Takže učitelka se pokusí vychovávat dítě a je to špatně. A přitom o pár vět dál nesouhlasíš s tím, že škola nemá vychovávat.
Mimochodem ta učitelka nemá čas na to, aby se donekonečna vciťovala do jednoho dítěte, má jich na starost obvykle okolo 30.
A ne, nejsem učitelka.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2451
26.6.22 09:21

Problem je, ze rodice mnohdy neveri, jakeho haj.zla maji. Takze kdyz ucitele reknou rodicum, ze jejich dite napr. mlati ostatni, rodice argumentuji, ze to neni mozne, ze jejich dite je doma zlaticko a neresi to. To je prvni problem.

Druhy problem je, ze skola vychovava jakymsi vseobecnym stylem, opravdu ucitele nemaji cas kazde decko individualne vychovavat, od toho jsou rodice.

Edit: A ano, s problemovymi detmi se da vyjit a pracovat, ale to musi rodice uzce spolupracovat s uciteli. Coz se malokdy deje…

Příspěvek upraven 26.06.22 v 09:23

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29996
26.6.22 09:22

@Aleda851 To je sice hezké a altruistické.
Nicméně v okamžiku, kdy Ti třeba tvoje vlastní dítě začně nechtít do školy, protože se bojí/necítí se v ní dobře právě kvůli rušivým elementům, když si stěžuje, že se ve škole nic nenaučí/nemůže tam v klidu pracovat, kdy učitelka místo vzdělávání vždy 45 minut v podsatě jen krotí divokou zvěř, tzak myslím, že budeš přemýšlet jinak a bueš ráda, když ten „sígr“ vypadne někam jinam.

Navíc při počtu 24-28 dětí na jednu učitelku fakt nění čas a prostor srcat se s jedním a dohánět to, co rodiče léta zanedbávali. Pokud do toho pak vstoupí puberta, stávají se tyto děti v podstatě nevzdělavatelnými a nevychovatelnými.

A také nejsem učitelka, jen tu realitu mám každodenně zprostředkovanou vlastními dětmi. A to jsou na vcelku běžné škole.

Btw, ono „problematické dítě“ je dost nespecifický pojem. Protože to může být v podstatě cokoliv od toho nevychovaného/zanedbaného dítěte po dítě s nadstandartně spolupracující rodinou, ale těžší diagnózou.

Příspěvek upraven 26.06.22 v 09:23

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23631
26.6.22 09:23

Hele synova třída je fakt za trest jestli se potřebuješ realizovat tak jdi k nim. Uprostřed vyučování se dítě zvedne a řekne že jde skočit z okna a jde otvírat okno, další na procházce jen tak vběhne do silnice, jiný jim utíká ze školy, je tam rozjetá šikana at jí řeší jak řeší nejde to zastavit učitelka stojí pomalu na hlavě aby tu třídu zvládla a pozor je to první stupen. Ve třídě jsou už dva asistenti aby to ukočírovali :zed:

edit jen dodám že dvě děti co nejvíc vyvádí ve třídě jsou shodou okolností děti učitelů a ted si to přeber jak chceš

Příspěvek upraven 26.06.22 v 09:25

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29996
26.6.22 09:24

@ka2ka Ty jo, to je mazec. :?

A to je ta „jazykovka“ nebo se tě Tě pletu s někým jiným?

Jak to kluk dává?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4071
26.6.22 09:26
@Mariane.B píše:
Takže učitelka se pokusí vychovávat dítě a je to špatně. A přitom o pár vět dál nesouhlasíš s tím, že škola nemá vychovávat.
Mimochodem ta učitelka nemá čas na to, aby se donekonečna vciťovala do jednoho dítěte, má jich na starost obvykle okolo 30.
A ne, nejsem učitelka.

Připadá ti ta popsaná situace s pastelkou jako příklad dobrého přístupu k výchově? 8o. Chápu co chtěla zakladatelka napsat. Dost často ale děti, které to mají doma z nějakého důvodu těžké, nejsou tím největším „problémem“ ve třídě.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1816
26.6.22 09:26
@Aleda851 píše:
Je mi z toho smutno. Pohybuji se ve školství a často slýchávám o problematických dětech. Jak už jich všichni mají plné zuby, ať jdou jinam, co zase vyvedly - běhá po chodbě, neměl pastelku a p. učitelka dětem zakázala mu ji půjčit, dokud nepoprosí (tak raději nepracoval) atd…
Chápu, že p. učitelky nemají čas, ale mám pocit, že chtějí ve třídě jenom ty děti, které jsou úžasné, pracovité, které splní všechno, co se po nich chce. Ty ostatní jsou jim na obtíž. Kam s nimi? Ať jdou raději na jinou školu. Tyhle děti to ale doma nemají jednoduché a ve škole získávají nálepku potížisty, aniž by se někdo zajímal proč. Prostě vychovávají rodiče, škola jenom dává vzdělání. S tím ale nesouhlasím. Věřte mi, že i s těmito dětmi se dá vyjít, sice to chce hodně času a trpělivosti, ale výsledky se dostaví. Když jim něco chybí doma, proč jim to neukázat nebo nedat ve škole? Jenom to chce trochu pochopení a vidět v dítěti i to dobré. Ne jenom to, že je to nevychovaný a drzý spratek.
Samozřejmě, že existují i úžasné p. učitelky a jejich práce si moc vážím.
Omlouvám se za příspěvek, ale měla jsem potřebu ho napsat.

Zbytečně paušalizuješ.
To, že dítě nemá pastelku, z něj nečiní problémové dítě.
Problémové děti jsou sakra něco jiného.

A nelze vždy tvrdit, že každé problémové dítě je ze složitých poměrů nebo „divných“ rodin a nemá to doma jednoduché.

Příspěvek upraven 26.06.22 v 09:31

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
545
26.6.22 09:27
@ProfZav píše:
Připadá ti ta popsaná situace s pastelkou jako příklad dobrého přístupu k výchově? 8o. Chápu co chtěla zakladatelka napsat. Dost často ale děti, které to mají doma z nějakého důvodu těžké, nejsou tím největším „problémem“ ve třídě.

Jako že když něco po druhém chci, tak bych měla poprosit? To ano, to mi přijde v pořádku.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23631
26.6.22 09:30
@Svistice píše:
@ka2ka Ty jo, to je mazec. :?

A to je ta „jazykovka“ nebo se tě Tě pletu s někým jiným?

Jak to kluk dává?

to si mě pleteš, hele v první chodil s pláčem že se nemůže soustředit, učitelka to ví, ví že ho šikanují a není jediný, ted se otrkal, dostali další asistentku a ta je zkouší na chodbě aby na to byl klid a dítě se mohlo soustředit, jako zvykl si a říká o nich že jsou pi.tom.ci já mu to nerozmlouvám má pravdu. Ale přendat jinam nejde nejbližší škola je 17km a je plná. Naposledy mu jedli svačinu dělal si chudák dvojnásobnou tak jsem mu to zatrhla a řekla mu at jim vzkáže že se mají nažrat doma doslova on to vzkázal v mírnější podobě a zabralo to :mrgreen: jsou to děti co jsou s nima problémy i na vesnici šikanují i devátáka

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
43852
26.6.22 09:31

Podívejte se na Ptáčata na ČT. Tam je učitelka, která i tzv. problémové děti měla ráda a něco z nich dokázala vykřesat. Určitě je takových učitelů víc, ale jsou i jiní, co to prostě neumí. Ale mít takových dětí 20 ve třídě, to chce odvahu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4071
26.6.22 09:32
@Mariane.B píše:
Jako že když něco po druhém chci, tak bych měla poprosit? To ano, to mi přijde v pořádku.

Spíš to, že zakázala dětem mu tu pastelku půjčit. Jestli to byla vyhrocená situace, dokážu si představit, že se to děcko zasekne, a prostě nepoprosí, ale třeba se najde kamarád, který mu ji i tak chce půjčit. Ale hele, jasně, prosím, díky, nashledanou, dobrý den je základ.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29996
26.6.22 09:38

@ka2ka Tak to jsem ráda za naši ZŠ. Dítě, co bralo měsíc po nástupu jiným svačinu a pomůcky se začalo okamžitě řešit a nakonec do pololetí odešlo (rodiče toho šikanátora měli pocit, že jsou všichni na jejich andílka zlí včetně učitelky, když je upozornila, jak neakceptovatelně se chová v kolektivu :roll: ).
Takže pak už nám tam zbývají jen jedno ADHD dítě bez papíru (se kterým ale rodina nepracuje a už od 2. třídy je to po odpolednách takové to dítě ulice), pár dětí s SPU (tam rodiče spolupracují, žádný problém to tak ve třídě nevytváří), pár nadprůměrně bystrých dětí (ty musí učitelka extra zaměstnávat, jinak by jí to jedno začalo do pořádku ve třídě asi taky házet slušné vidle), a 3 romské děti. S těmi není problém, nicméně jedno je propadlík, znovu propadne až za 2 roky (neb je v učivu prostě mimo), teď už leze do puberty a začíná vystrkovat růžky, takže pár zajímavých storek už dítě taky dotáhlo.
No učitelku pozlatit i tak. :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
545
26.6.22 09:38
@ProfZav píše:
Spíš to, že zakázala dětem mu tu pastelku půjčit. Jestli to byla vyhrocená situace, dokážu si představit, že se to děcko zasekne, a prostě nepoprosí, ale třeba se najde kamarád, který mu ji i tak chce půjčit. Ale hele, jasně, prosím, díky, nashledanou, dobrý den je základ.

Tak to druhé dítě nechápe do důsledků, proč se tomu problematickému nemá ustoupit.
Já to vidím jako hodně dobrý výchovný postup pro obě strany.
Soucit kamaráda je fajn, jenže pokud jsou s dítětem problémy, ta učitelka má za jeho ukočírování zodpovědnost a do důsledků to narozdíl od toho kamaráda je schopna posoudit spíš ona.
Nevím, zda se jedná o dítě zakladatelky nebo ne, ale jestli ano a ona se ho v této situaci takto zastává a vidí problém v učitelce…Já teda z toho opisu spíš vidím dobrou reakci učitelky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
691
26.6.22 09:40

Tak já si myslím, že situace tak špatná není. Učitelé si nesmí nejen dovolit tělesné tresty, ale už ani zvýšit hlas, jinak naklusají rodiče. Dokonce jsou i jakési snahy zrušit známkování, aby se děti necítily blbě, že je někdo lepší. Navíc je inkluze, tzn. snaha aby všechny typy dětí zapadly do „běžné“ třídy. Nikdo nikam nikoho jen tak nepošle.

Jinak u nás teda kluci co na základce extrémně zlobili a byli označeni za „problémové,“ často nebyli z nefunkčních rodin. Prostě vyrostli a teď jako dospělí na srazu řeknou „Ty vole, já se choval jak kretén.“ Protože prostě PUBERTA

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat