Poradna gynekologa
MUDr. Jiří Škultéty
@cecetka píše:
Asi je nejaka skola v karantene
Nebo uz nejakymu rodičovi v karantene hrabe 🤪
Měla jsem to úplně stejně. Nikdy na gyndě, až jsem v 32 letech otěhotněla. Strach hroznej, co jen řeknu. No zalhala jsem, že jsem kdysi na gynekologii chodila, ale v jiném městě, než jsem se přestěhovala,,,ale že už to pár let je. Nedělo se nic, ani to zdvižené obočí. Od té doby chodím na gyndu poctivě, přeci jen, jak je už to dítě, tak je člověk zodpovědnější. Zásadně k ženské., ale těsně před porodem jsem byla převelena na kontroly do nemocnice k chlapovi, a nebylo to taky nic strašnýho. Ale v tom těhotenství, hlavně ke konci, jak se chodí na kontroly často, tak mi to už nijak nepřišlo. Po porodu jsem změnila Dr., ale zase doktorku, na doporučení, je jemná, v pohodě.
Před porodem bych v životě nešla. na gynekologovi k lékaři, volila jsem vždy lékařku. Pak jsem se jednou překoukla a objednala se k lékaři a od té doby zas chodím jen k němu. Nemůžu říct, že ty předchozí byly nějak špatné, ale takhle mi to vyhovuje.
Hlavu ti neutrhnou, jen budou možná říkat něco o zanedbané prevenci. Ale jsi velká holka a vydržíš to. U nás vyšetří nejdřív na vyšetřovací židli, má plastová zrcátka, co nestudí. To ti asi příjemné moc nebude, ale stačí se prostě uvolnit a myslet na Anglii. Pak dělá vyšetření ultrazvukem na lůžku. Má na to speciální sondu, vyšetří zespoda. V pozdějších stádiích těhotenství už dávají ultrazvuk jen horem přes břicho, ale na židli jsem vyskočit musela vždy. Vyšetření rukou nebolí a stěr děložního čípku se vydržet dá.