Učitelka, nebo vychovatelka?

Anonymní
4.6.13 14:18

Učitelka, nebo vychovatelka?

Ahoj,

chtěla jsem poprosit o radu učitelky (2. stupeň ZŠ) a vychovatelky.
Jsem čerstvě vystudovaná učitelka a hledám práci od září. Byla jsem na pár pohovorech a kromě učitelství se mi naskytla možnost pracovat jako vychovatelka ŠD. Nemám zkušenosti ani s jedním, ale nějak se mi zalíbila ta práce vychovatelky. Ale nevím, jestli si to nepředstavuju moc naivně, a jestli bych nebyla blbá, odmítnout místo učitelky (na kterou jsem 5 let studovala).

Z těch pohovorů a prohlídek škol jsem získala zhruba tenhle dojem:
1. Jako vychovatelka bych měla „svých“ 30 dětí, které bych vídala každé všední odpoledne. Všechny děti bych dobře znala a mohla se jim v klidu věnovat. Mohla bych pro žáky vymýšlet různé hry a úkoly tak, aby se rozvíjeli, ale zároveň bych nebyla omezovaná školními vzdělávacími plány, nutností nacpat do dětí v určitém čase nutné kvantum znalostí, řešením třídnictví atd. (vlastně ničím, plány družin mi přišly dost volný).

2. Jako učitelka na 2. stupni bych měla každou třídu max. dvakrát týdně po třičtvrtě hodině (neučím češtinu, matiku ani angličtinu), takže třeba 150 žáků (to ani nevím, za jak dlouho bych si zapamatovala jejich jména). Z té neosobnosti a zároveň nutnosti naplňovat školní plány mám trochu strach. Přijde mi, že když neznám žáky, nemůžu výuku uzpůsobit tak, aby to pro ně bylo zajímavé… Přijde mi, že bych byla neustále v poklusu - z jedné třídy do druhé, pro každou si dělat přípravu, dávat pozor, ať v žádné nenabereme zpoždění co se týká učiva…

Mám zkreslený představy?

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
21857
4.6.13 14:23

Učitelka nejsem, ale jakožto pohled člověka zvenku - v ŠD budeš trávit brzký ráno a odpoledne každej den, kdežo jako učitelka budeš mít takovou „blbou“ prac. dobu třeba jen 3× v týdnu… Je hezký, že chceš podat výuku formou, která by je bavila, ale mám takovou obavu, jestli to ti dnešní puberťáci vůbec ocení :?