Úzkostlivé stavy až lehčí deprese? - hormonální neronováha?

Anonymní
17.5.20 18:04

Úzkostlivé stavy až lehčí deprese? - hormonální neronováha?

Ahoj holky, chtěla bych se vás zeptat zda nevíte jak poznat hormonální nerovnováhu. Neberu antikoncepci, je mi 16 a hlavně přes MS mám úzkostlivé stavy (PMS), ale i po mám úzkostlivé stavy, negativní myšlení, přemýšlím zda to není buď tou hormonální nerovnováhou nebo tím, že je koronavirus a já nikam nechodím a jsem jen doma bez zábavy.
Máte nějaké zbraně proti těmto stavům a myšlení? Chci být znovu ten pozitivní člověk, chybí mi ten optimismus a už nevím co mám dělat.. :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

1955
17.5.20 18:10

Pravidelný režim pomůže strašně moc. Většina návyků a činností, které jsou považovány za „zdravé“. Mně hodně pomohl i myo-inositol právě na úzkosti spojené s hormony.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
13632
17.5.20 18:32

Vcelku velmi pravděpodobně nemáš žádnou hormonální nerovnováhu v medicínském smyslu.

Ale nedostatek podnětů, nucená izolace samozřejmě můžou výrazně zvýšit úzkostné stavy a taky je může zesílit běžný hormonální cyklus.

takže co s tím?

Zaprvé sepiš si seznam 100 konkrétních činností, které ti dělaj radost, baví tě, zajímají tě. Bez ohledu jestli je můžeš a nebo nemůžeš dělat doma. Prostě toho sepiš co nejvíc, ať máš z čeho vybírat.

Začni si psát deník. Ne o tom co si dělala a nebo nedělala, ale spíš se vypiš z toho, co se ti honí hlavou - tím že to dáš na papír, vždycky každý večer, tak se ti hlava trošku vyprázdní a všechny ty úzskotné věci, co v myšlenkách vypadají tak strašidelně sepsané do vět a přepsané rukou na papír (funguje to výrazně lépe, než přes klávesnici) jsou vlastně většinou daleko snáze zvládnutelné. a kdyby ti to moc nešlo, tak se tady nauč jak s nima zacházet
https://obchod.portal.cz/…e-z-uzkosti/

Zároveń si každý večer do toho deníku napiš jednu věc z toho dne, za kteoru jsi vděčná a naplánuj si na další den některou z těch 100 aktivit, co tě těší. Minimálně jednu, ale klidně i víc. plus se pokus si naplánovat nějaký režim na další den, aby tam bylo něco do školy, nějaká pomoc v domácnosti, nějaký kontakt s kamarády i když jen on-lnie a nějaké cvičení, ideálně venku v parku či lese.

A přidej na ráno a večer tuhle sestavu proti úzkosti
https://www.youtube.com/watch?…

Případně si do mobilu stáhni happify a trénuj nové návyky přes aplikaci.
https://www.happify.com/

Inositol na srovnání cyklu zkus - kup ho u kulturistů, ne v lékárně, vyjde tě levněji a zkus užívat 2 měsíce 2 polévkové lžíce - třeba si to rozmíchej do jogurtů ke svačině

https://examine.com/…ts/inositol/

pokud to nepomůže, tak zkus drmek okolo 200mg v tabletách.

https://examine.com/…gnus-castus/

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama