ADHD na VŠ?

Napsat příspěvek
Velikost písma:
44228
5.3.21 22:39

@beata84 Pokud má SVP, měla by to řešit přes centrum podpory studentů se SVP, má úplně každá veřejná univerzita. Většinou se to řeší už při podání přihlášky na VŠ.
Studuji čtvrtým rokem speciální pedagogiku a nám říkají snad na každé přednášce, že cílem této podpory není ulehčit studium, ale pouze zpřístupnit a ty, kteří na to nemají z hlediska duševního onemocnění, to semele. Studium je náročné hlavně psychicky a v případě nás dalkařů nutné skloubit s běžným životem a prací. Ale ani pro studenta denního studia to nebude jednoduché. Oni mají ještě víc systematizovane studium a přesně dané termíny pro splnění. Mám za ty čtyři roky celkem solidní kontakty i z řad denních studentů a se studenty s ADHD nebo PAS jsem se nesetkala :nevim: Běžné a pro nás ostatní velmi poučné je vidět studenty se sluchovym nebo zrakovým postižením. Když byl ještě svět normální, tak byl tlumočník znakového jazyka skoro na každé přednášce a zkoušce, stejně tak je fakulta označena i nápisy v Braillově písmu.

Příslušnou studentku odkaž na centrum podpory studentů. Tyto služby fungují, i když všichni pracují z domu. Musí doložit potřebné dokumenty a teprve potom tím může operovat a uplatňovat nároky.

Ty formality bych jí odpustila. Pokud je v prváku na denním studiu hned po maturitě, tak neměla šanci poznat akademickou etiku a vzhledem k věku k tomu nebude osobnostně zralá, aby jí to došlo samo, protože pravděpodobně zatím žádnou komunikaci na úrovni nevedla.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
44228
5.3.21 22:51
@cecetka píše:
@beata84 Asi budu ukamenovana, ale kdo nezvlada studium na VS bez vyhod a bez vyjimek, nema tam co delat :nevim:
Vyjimkou jsou studenti s fyzickym postizenim, treba nedoslychavi nebo nevidomi. Tam ten individualni pristup je nezbytny :think: