Děti a čtení

Anonym23458
14.6.24 16:39

Děti a čtení

Dobrý den, jsem učitelka druhé a třetí třídy. Chtěla bych se Vás tímto zeptat na čtení u dětí. Letos jsem dětem tvořila každý měsíc čtenářský list (viz. obrázek). Do políček vyplňovali rodiče počet stran, které dítě za ten den přečetlo a podepsali se pod to. Chtěla jsem to mít ošetřené tím, že ten rodič zodpovídá za čtení svého dítěte. Povinné čtení měly děti od pondělí do čtvrtka. V pátek a o víkendu to bylo dobrovolné stejně jako domácí úkoly. Celý rok to fungovalo dobře, rodičům to vyhovovalo, nestěžovali si, ale je s tím práce a jelikož mám ve třídě přes 20 dětí je strašná spotřeba papíru. Nenapadá vás nějaké podobné řešení, kde nad tím nestrávím tolik času a ušetřím papír? A líbil by se Vám jako rodičům tento způsob? Děkuji za rady.

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
9766
14.6.24 16:50

A jak víš, že rodiče opravdu poctivě zapisovali počet stran, které děti přečetly a nehodili tam jen nějaké hausnumero? :mrgreen: Mně tohle povinné zapisování přijde zbytečné. Rodič, který chce svoje dítě vést ke čtení to bude dělat i bez papíru, naopak ten, kterému je to šumák si stejně bude vymýšlet.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Svetluska55
14.6.24 16:53

Děkuji bohu, že moje dítě v tomhle věku nemělo takhle mikromanagersky zaměřeného učitele.
Souhlasím s Jahru, tohle je jen zbytečná buzerace.

• Citovat
  • Upravit
2922
14.6.24 16:53

Upřímně, nechtěla bych kazdej den vyplňovat nejakej papír, za mě. Mám svy práce dost. Děti jsem se snažila ke čtení donutit, většinou každý den i chvíli cetly, ale přijde mi zbytečný to někam zapisovat a počítat stránky kolik toho precetly. :nevim:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
42118
14.6.24 16:56

Ne, nelíbilo. A psala bych to jen proto, aby mělo dítě splněno.
Obě děti četly, dcera toho přečetla hodně, ale tehdy, kdy se jí chtělo a nám se to hodilo.
Spíš bych brala, přečtěte knihu za určité časové období a potom napište/řekněte, o čem byla.