Jak u porodu prosadit to co chceme?

8.8.06 10:32

Jak u porodu prosadit to co chceme?

Milé maminky stávající a budoucí,

jak už je patrné z mé přezdívky,jsem studentka medicíny rok před státnicemi.Byla jsem u několika porodu a vím, co se na sále dá očekávat.
Nicméně včera jsem bez ohledu na vlastní věčně škytající mimi v bříšku 8) vydala na poslední 2 týdny povinné školní stáže. Byla to praxe na novorozeneckém a ta zahrnuje i přítomnost u porodu,a jak víme, letos v letě je jich dost. :wink:

Viděla jsem tři porody, které mě vyděsily a nelíbily se mi… :( Vyděsily mě ne proto, že by tam bylo moc krve nebo proto, že by maminky moc trpěly…S tím hold člověk tak trochu počítá… 8O

Vyděsily mě jinak…tím, že porodnici se rozhodovali automaticky o věcech, o kterých bychom si měly my, maminky rozhodnout samy…

Příklad 1: Oceňuji to, že chtěl doktor mamince při „císaři“ udělat co nejmenší jizvu do plavek..nicméně malá jizva v tomto případě znamenala výrazné prodloužení doby operace a je nám všem jasné, že tím se i zvyšuje hladina anestetik v krvi mimina…nemluvě o tom, že se děťátko „tahá“ dost brutálním způsobem…Máme přece právo volit spíše jizvu a rychlou sekci :!

Přiklad 2: Porod vedla mladá lékařka a vedla ho dost neuměle.Starší lékař na sále nebyl.Miminko mělo po porodu problém se rozdýchat.Vše nakonec dopadlo dobře…ALE… máme přece právo chtít buď zkušeného lékaře nebo aspoň jeho „dozor"… :!

Bohužel takových i horších „zádrhelů" je víc…Nemá cenu je tady líčit…Nemá cenu se děsit a jit k porodu s hrůzou(i když se vám musím přiznat, že v mém případě už to tak asi bude) :(

Má ale cenu s tím něco dělat! Jsem snad za rok lékařka a i když budu dělat jiný obor(na sále u porodu budu i přesto,mým oborem bude anesteziologie) chci vědět,co se má dělat tak,aby lékaři i matky měli stejný cíl.Krásné,zdravé, růžové děti…
Když to nebudeme „řešit" tak to nebude lepši…Jenže já nevím jak o řešit…

Co vy?

Olga-medička

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce: