Jím málo/špatně?

339
12.1.21 21:33

Jím málo/špatně?

Ahoj, mam praci kde delam 12 hodinove smeny, nocni a denni. Behem pul roku jsem pribrala 5 kg. Vim kde jsem udelala chybu, chodila jsem o nocni do automatu pro susenky :roll: je mi 31, merim 157 cm a vazim 56 kg. Bohuzel mi vse jde do bricha :roll: jsem aktivni i kdyz ted, posledni pul rok resim nejake osobni veci a nemam chut ani silu nejak sportovat. Rano si dam oblozenou kaiserku se sunkou a okurkou. V pul 11 jdu na obed, nerikam ze mam extra zdravy obed, ale treba rizek s bramborem nebo kure s ryzi apod. Pres den si dam jablko, bily jogurt. K veceri jak kdy. Bud pecivo se zeleninou a sunkou nebo teplou veceri, zase treba sunkofleky atd. Menim to, rano si dam treba ovesnou kasy, chleba s marmeladou. K veceri nekdy jen zeleninovy salat. Nevim zda nejim malo. Zamestnani nemam fyzicky narocne, ale neco nachodim.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
3369
12.1.21 21:43

Tak si do zadávej do kalorických tabulek/cronometeru? :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1519
12.1.21 22:00

Nelze vědět, zda jíte málo, když nevíme, jak je ta porce velká. Pokud spořádáte k obědu řízek přes půl talíře a tunu brambor, tak jste nejspíš snědla kalorický rozpočet na váš celý den během jednoho jídla… Asi spíš o to půjde… Pět menších porcí denně. A s věcmi jako marmeláda bych šetřila…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
15456
12.1.21 22:00

Tuk u žen usazený zejména v břiše je důsledek vysoké hladiny stesových hormonů. To ti zapříčińuje jednak mizerný spánkový režím díky nočním a taky ty starosti co řešíš. A to že se moc nehýbeš to zhoršuje.

Ohledně jídla - začni si psát do kalorických tabulek co sníš a postupně to proměň tak, aby si měla dostatek bílkovin a vhodné množství tuků a sacharidů. obecně ve směnném provozu je potřeba jíst o něco víc, než ti bude vycházet v tabulkách. Ale to si budeš muset nastavit sama a vybalancovat s výdejem - případně teda najít nějakého slušného nutričního terapeuta/ku, co skutečně dělá individuální jídelníčky -ne že to jen slíbí a pak pošle univerzáln papír…

Najdi nějakou pomoc s tím aby se ti podařilo vyřešit co tě trápí (psychoog, právník, dluhové poradenství, sociáln poradenství, lékaři, atd.).

No a začni se hýbat. Ono to zároveń bude pomáhat s lepší náladou a větším množtvím energie.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24
14.1.21 15:47

Já bych doplnila víc „zdravých“ svačinek mezi obědem a večeří. Ale chápu, že při 12ti hodinových směnách to může být problém.. ale určitě to chce jíst často a menší porce no.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
375
14.1.21 21:55

Zadej si jídlo do kalorickych tabulek a hned zjistíš,, kolik máš příjem. Ideální by bylo dát si tam aspoň jeden celý týden a nějak to zprumerovat. Taky se podívat na poměr živin, jestli je v dobrém poměru.
Ty jídla je třeba od vážit, tak buď se zeptej u výdeje jídla, kolik je porce nebo si vezmi kuchyňskou váhu do práce a prevaz si to.
Pak si najít pro svou výšku a váhu doporučený příjem. (nějaký výpočet bazální ho metabolismu + aktivit) a porovnat to, tak bys asi nejlíp našla, kde děláš chybu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat