na přehled Encyklopedie

Cvičení a sport v těhotenství - co je vhodné?

V těhotenství omezte skákání a dopady, zejména v prvním trimestru. Nevhodná je zumba, trampolínky. Naopak vám pomohou lehké procházky, plavání, jóga a speciální cvičení pro těhotné. Pokud jdete na běžnou lekci cvičení, vždy oznamte lektorovi své těhotentví - upraví vám některé cviky.

Dechová cvičení

Tato cvičení využívá zejména jóga, která má celý systém, jak a kdy dýchat, aby bylo cvičení co nejsprávnější. Proto je dobré se i před obyčejným cvičením natáhnout na podložku, zavřít oči a zhluboka se několikrát nadechnout, vnímat každý nádech a výdech. Pro lepší dýchání je dobré mírně pokrčit nohy a během každého nádechu vnímat proud vzduchu.

Při cvičení byste se také měla zaměřit na zvedající se a klesající břicho během každého nádechu a výdechu. Toto cvičení nijak neuspěchávejte, buďte v naprostém klidu. Po několika nadechnutích by měla být pauza, ve které dýchejte normálně.

Jestli se vám zatočí hlava, na chvíli s cvičením přestaňte a odpočiňte si. Poté dýchejte méně hluboce.

Jaká další cvičení v těhotenství můžete provádět?


  • Vhodné a nevhodné sporty v těhotenství - Zde se dočtete, co vše smíte a nesmíte v těhotenství cvičit a jak byste měla upravit své cvičící návyky.
  • Cviky na pánevní dno - Zvládnutí těchto cviků vám pomůže mimo jiné ke snazšímu porodu
  • Cviky pro těhotné - Přehled cviků vhodných v těhotenství. Většina těchto cviků slouží pro udržení fyzické kondice, přípravy na porod a celkovému duševnímu naladění.
  • Cviky na záda - Tipy na uvolnění bolestivých zad, zejména bederní a krční páteře.

Video: Příklad cvičení v těhotenství


Diskuse o tomto tématu:

 Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Cvičení a sport v těhotenství - co je vhodné?"?